خبرگزاری فرانسه گزارش داد، "دانیل کرینر" مارس در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته به اتهام "دخالت در امور داخلی ونزوئلا" و حمایت از "خوان گوایدو" رهبر مخالفان و رئیس جمهوری موقت از کاراکاس اخراج شده بود.

حکومت کاراکاس در آن زمان، وی را یک عنصر نامطلوب خواند و ۴۸ ساعت وقت داد که خاک ونزوئلا را ترک کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا آمده است: در نشست دوجانبه دو طرف در برلین، مقرر شد روابط دیپلماتیک میان آلمان و ونزوئلا از سر گرفته شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری ونزوئلا مقرر کرد که کرینر دیگر به عنوان عنصر نامرغوب شناخته نشود و دولت برلین نیز تصمیم گرفت که وی به کاراکاس باز گردد.

کرینر پیش از اخراج، در ماه مارس (اردیبهشت / خرداد)، در کنار ۱۲ سفیر اروپایی و آمریکای لاتین برای استقبال گوایدو رهبر مخالفان، به فرودگاه کاراکاس رفته بود.

در آن زمان، سفیران کشورهایی چون آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، پرو، اکوادور، آمریکا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، هلند، پرتغال و رومانی به استقبال گوایدو رفتند.

کرینر تصمیم دولت ونزوئلا در اخراج خود را یک اقدام نامفهوم دانسته بود.

ونزوئلا از ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۳ بهمن ۹۷) که در آن گوایدو رییس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، بحرانی است.

آلمان به همراه ۵۰ کشور و در رأس آنها "آمریکا"، گوایدو را به عنوان نخست وزیر موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

در مقابل، ایران، روسیه، ترکیه، بولیوی و کوبا، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری قانونی ونزوئلا حمایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.