با توجه به آنکه فناوری موتور و پیشرانه خودروهای برقی و الکتریکی به گونه‌ای طراحی شده و توسعه داده شده است که هیچ گونه سر و صدایی تولید نمی‌کند، حالا اتحادیه اروپا قانون جدیدی را به تصویب رسانده‌است تا شرکت‌های واردکننده و عرضه کننده این وسایل نقلیه مجبور شوند سیستم تولید صدای مصنوعی را بر روی خودروهای برقی نصب کنند تا حرکت و عبور خودروهای الکتریکی چندان هم بی صدا نباشد و عابران پیاده وجود آنها در پیرامون خود را تشخیص دهند و بدین ترتیب از تصادف و سوانح ناگوار رانندگی جلوگیری به عمل آورده شود.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس این قانون جدید، تمامی شرکت‌های عرضه کننده خودروهای برقی و الکتریکی فرصت دارند تا سال ۲۰۲۱ میلادی سیستم هشدار صوتی وسایل نقلیه و صدای مصنوعی را بر روی محصولات خود نصب و ارائه کنند تا از تصادفات رانندگی جلوگیری به عمل آورده شود.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با توجه به افزایش استقبال شهروندان از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست که در سال‌های اخیر توسط شرکت‌های خودروسازی متعددی در بازارهای جهانی معرفی و عرضه شده‌اند، اخبار و گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص موفقیت این نوع از وسایل نقلیه و احتمال جایگزینی کامل آنها با خودروهای بنزینی و دیزلی منتشر شده است.

بر اساس گزارش وب سایت the verge ، پیش‌تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می‌داد که چین، ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

این کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.