مسعود تجریشی محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران، پلیس، شرکت کنترل کیفیت هوا، وزارت کشور، وزارت بهداشت و … برگزار شد، گفت: امسال از اردیبهشت، تعدادی از روزها به دلیل افزایش شاخص آلاینده ازن هوای تهران ناسالم شد.

وی ادامه داد: با اینکه هوای تهران تمیز به نظر می‌رسد و آسمان آبی است اما شاخص آلاینده ازن به طور وحشتناکی بالا رفته است. بطوریکه دو روز پیش شاخص ازن در تهران به بیش از ۱۳۰ رسید.

معاون سازمان محیط زیست با تاکید بر ضرورت بررسی علل افزایش غلظت ازن در تهران گفت: باید دستگاه‌های متولی از جمله وزارت بهداشت در این حوزه ورود کنند و راه‌های کنترل آلاینده ازن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باید هشدارها و توصیه‌های لازم به مردم ارائه شود تا آسیب‌های ناشی از ازن به حداقل برسد.

تجریشی با اشاره به اینکه در برخی از روزها غلظت ازن از ساعت ۱۱ صبح تا هفت بعدازظهر، بالا است، گفت: حتماً باید بررسی علل افزایش شاخص ازن و راهکارهای کنترلی آن در تهران در دستور کار قرار گیرد. همچنین باید بررسی شود که در سایر شهرها غلظت ازن به چه شکلی است.

معاون سازمان محیط زیست در بخشی از این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب پسماند در کشور گفت: قرار شده ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه برای مدیریت پسماند اختصاص داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.