اسدالله عسگر اولادی در دومین همایش آینده‌پژوهی الگوهای نوین کسب و کار که توسط اتاق بازرگانی ایران و استرالیا برگزار شد، اظهار داشت: بنده ۶۵ سال است در بازار استرالیا حضور دارم. این بازار یک بازار علمی است یعنی اگر کالایی خریداری می‌شود براساس دقت، صحت و نگاه علمی است بنابراین ضرورت دارد بازرگانان ایرانی به این موضوع توجه داشته باشند و حداقل سالی دو بار به این کشور سفر کرده و سلیقه مشتریان را ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر بازار استرالیا این است که اگر کالای شما مورد پسند واقع شد دیگر شما را رها نخواهند کرد. البته با وجود مشکلات کنونی که در نقل و انتقال پول وجود دارد شرایط سخت است. خود بنده برای آوردن پول کالای خود با سختی‌های زیادی روبرو می‌شوم اما نباید از ناملایمات اقتصادی ناامید شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین یادآور شد: وقتی انقلاب اسلامی روی داد حجم تجارت ما با کشور چین ۲۰۰ میلیون دلار بود که در حال حاضر این رقم به ۴۱ میلیارد دلار رسیده که اگر مشکلات وجود نداشت می‌توانستیم فراتر از این نیز برویم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در مدیریت اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم، گفت: البته پس از آمدن رییس جدید بانک مرکزی تا حدودی نوسانات نرخ ارز و نرخ تورم کنترل شده که بنده به نوبه خود تشکر می‌کنم که این مدت کوتاه توانستند حداقل ثبات نسبی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دولت ما یک اشکال اساسی دارد؛ اینکه با اهل فن مشورت نمی‌کند. من از دولت می‌خواهم با فعالان اقتصادی کلانشهرهایی مانند تبریز، اصفهان و مشهد مشورت کند. بسیاری از مشکلات ما مانند افزایش نرخ ارز بالای ۱۵ هزار تومان در اثر همین عدم مشورت با اهل فن است.

عسگراولادی تصریح کرد: اگر دولت با فعالان اقتصادی مشورت نکند بیش از این نمی‌تواند نرخ ارز را مهار کند. ما با افزایش نرخ ارز سود نمی‌کنیم بلکه سود ما در گروی تثبیت آن است.

در پایان این مراسم اعضای اتاق بازرگانی ایران و استرالیا از زحمات ایان بیگز سفیر کشور استرالیا در ایران با اهدای هدایایی تشکر و قدردانی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.