غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران، گفت: اگر دولت در خصوص راه اندازی این سامانه تعلل کند آسیب آن به بدنه خود دولت وارد می شود، چراکه در حال حاضر هر فردی درباره پرداخت حقوق و مزایا به مدیران ادعایی را مطرح می کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: فردی ادعا کرده است که مدیری ۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کند، در حالی که حتی یک نفر در کشور وجود ندارد که حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان دریافت کند.

دولت برای جلوگیری از تخلفات باید اصل و پایه فعالیت خود را بر شفاف سازی بنا کند

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه فردی مقصر ایجاد چنین شایعه هایی در جامعه است، ادامه داد: قطعا دولت مقصر است، چرا که بستر ایجاد شائبه، تخریب و اظهارات خلاف واقع درباره این دریافتی ها را با عدم راه اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران ایجاد می‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی، تاکید کرد: اگر دولت می خواهد مانع اشاعه فساد و تخلفات متعدد شود و کشور را اصلاح کند باید اصل و پایه فعالیت خود را بر شفاف سازی بنا کند.

تعلل های دولت در راه اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران به حاکمیت آسیب می‌زند

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه ایرادی دارد دولت سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را ایجاد کند، افزود: صندوق بازنشستگی در اقدامی صحیح حقوق مقامات و مدیران خود را منتشر کرد و این موضوع سبب شد که تعداد افراد زیادی با این اقدام حساب کار دستشان آمده و حواسشان بیشتر جمع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ایجاد سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران شاید مقداری تلخ کامی ایجاد کند اما سبب شفافیت پرداختی ها می شود، ادامه داد: اگر دولت در این مدت کوتاه که تا پایان تابستان باقی مانده سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را ایجاد نکند مجلس قوه مجریه را مواخذه می کند، چراکه این تعلل های دولت به حاکمیت مجلس و دولت آسیب می‌زند.

هیچ کس حق ندارد بیش از۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس سقف بالاترین حقوق ۲۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد بیش از این رقم مصوب دریافت کند و بر اساس گزارش های ارائه شده تاکنون دریافتی حقوق خلاف و بیش از این رقم نیز ثابت نشده است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: فردی در صدا و سیما اعلام می کند فردی که ۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کرده حقوقش به ۹ میلیون تومان کاهش یافته است، حال این سوال مطرح می شود که کجا حقوق ۵۰ میلیون تومانی وجود داشته است حتی یک مورد چنین حقوقی وجود ندارد.

مجلس نمی تواند بیش از این با دولت در حوزه سامانه حقوق مدارا کند

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا چنین رقم های حقوقی نجومی توسط برخی افراد اعلام می شود، ادامه داد: دولت این سامانه را راه اندازی نکرده و بستر ایجاد شایعه، شائبه و فساد را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت بیش از این نباید تعلل کند و باید سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را ایجاد و میزان آن را اعلام کند، تصریح کرد: در حال حاضر سقف و مرز برای حقوق ها تعیین و گفته شده که بالاترین حقوق ٢٠ میلیون تومان باشد، لذا اگر دولت نخواهد این سامانه را ایجاد کند، مجلس نیز بیش از این نمی تواند با قوه مجریه مدارا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.