به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، بیروت در واکنش به پیشنهاد دیوید ساترفیلد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره ترسیم مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی، خواستار آن شد که مذاکرات غیرمستقیم در این زمینه به زمان محدود نشود و ترسیم مرز خشکی از ترسیم مرز دریایی جدا نگردد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد پس از آنکه دیوید ساترفیلد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا طرح مورد نظر اسرائیل در موضوع ترسیم مرز با لبنان را به گوش مقامات لبنانی رساند، بیروت در واکنش به این پیشنهاد، تصریح کرد مذاکرات نباید به زمان مشخص محدود شود، چنانچه ترسیم مرز‌های خشکی نباید از ترسیم مرز‌های دریایی جدا شود.

در پیشنهاد ساترفیلد به لبنان آمده است، سازمان ملل متحد میزبان مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و اسرائیل باشد، اما بر مذاکرات نظارت نداشته باشد. این موضع در واقع به معنی عقب نشینی میانجی آمریکایی از توافقات پیشین میان بیروت و تل آویو درباره مذاکرات غیرمستقیم است.

مواضع نماینده آمریکا چیزی است که پیش از این چندین مقام لبنانی درباره آن هشدار داده بودند. در هر حال میانجی آمریکایی برای آنکه جانبداری خود را از خواسته‌های اسرائیل درباره ترسیم مرز با لبنان اعلام کند چندان منتظر نماند اگرچه اعلام موضع او با واکنش ثابت لبنان مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.