به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قرار است روز پنجشنبه به رم و واتیکان سفر کند. این سفری کوتاه همزمان با بحران روسیه با غرب است.

پوتین قرار است با «سرگئی ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا، «جوزپه کونته» نخست وزیر این کشور و همچنین «متئو سالوینی» و «لوئیجی دی مایو» دو معاون نخست وزیر دولت پوپولیست ایتالیا دیدار کند.

«لوری اوچاکوف» مشاور کرملین در جمع رسانه‌ها گفت مسائل اقتصادی اولویت دارند. تبادلات تجاری ما نتوانسته به سطح پیش از سال ۲۰۱۴ که برابر با ۵۴ میلیارد دلار بود بازگردد. وی با ابراز تاسف گفت به دلیل تحریم‌های اروپا و تحریم‌های متقابل ما، ایتالیا در فهرست شرکای تجاری‌مان از جایگاه سوم و چهارم به جایگاه هشتم رسیده است.

روسیه از سال ۲۰۱۴ و در پی بحران اوکراین هدف تحریم‌های اقتصادی بی سابقه اروپا و آمریکا قرار گرفته است. رئیس جمهور روسیه امیدوار است با مقامات ایتالیا در مورد روابط روسیه و اتحادیه اروپا، سوریه، اوکراین، لیبی و همچنین برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کند.

ولادیمیر پوتین در حالی به ایتالیا سفر می‌کند که روابط میان مسکو و غرب به پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد رسیده است. اختلاف‌نظر‌ها در مورد سوریه، اوکراین و جنجال مداخله احتمالی در انتخابات و جاسوسی از جمله دلایل این سردی روابط است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.