به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر ضمن تاکید بر سیاست‌های ضد مهاجرتی، نوشت: مهاجرانی که از وضعیت و شرایط زندگی در مراکز بازداشت و نگهداری در مرز مکزیک ناراضی هستند، باید در خانه‌های خود بمانند و به سوی مرز ایالات متحده نیایند.

 

این پیام رئیس جمهور آمریکا در شرایطی منتشر شده است که نمایندگان دموکرات و فعالان حقوق مدنی به شدت از وضعیت و شرایط مهاجران در مراکز نگهداری و بازداشت در مرز مکزیک ابراز نگرانی و ناراحتی کرده و خواستار تغییر سیاست‌های دولت ترامپ در نوع برخورد با مهاجران خارجی در مرز مکزیک شده‌اند.

فعالان مدنی و دموکراتها شرایط موجود در اردوگاه های مرزی مهاجران خارجی را کابوس وار ارزیابی کرده اند. مهاجرانی که در مراکز بازداشت و نگهداری تحت نظر هستند، با ازدحام جمعیت، کمبود مواد غذایی، آب و سایر نیازهای اساسی روبرو هستند.

ترامپ در این پیام افزود: اگر مهاجران غیرقانونی از شرایط موجود در مراکز نگهداری و بازداشت ناراضی و ناراحت هستند، فقط به آنها می گویم که به سوی مرزهای ما نیایند. همه مشکلات حل خواهد شد.

ترامپ یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی خود در رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ میلادی را مقابله با مهاجران غیرقانونی اعلام کرده بود.

این در شرایطی است که اختلافات کاخ سفید و کنگره بر سر طرح تقویت امنیت مرز مکزیک همچنان ادامه دارد. کنگره تلاش های ترامپ برای تامین مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک را مسدود کرده است.

البته مقام های رسمی مکزیک و آمریکا بر این باورند که موج سرازیر شدن مهاجران خارجی به سوی مرزهای آمریکا پس از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی از سوی مکزیک، تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.