به گزارش اسپوتنیک بخش جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا چند دهه است که بر اساس اطلاعات دروغین با برنامه‌های هسته‌ای ایران برخورد می‌کند.

"گَرِت پورتر" مورخ، محقق، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاست‌های امنیتی آمریکا در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفته است ادعای آمریکا مبنی بر این که ایران برنامه تسلیحات اتمی دارد بر مبنای ایده‌های دروغین مطرح شده است و این ایده‌های دروغین توسط بخش اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا تقویت شده است. وی گفت احتمال ندارد که چین در برابر فشار‌های آمریکا ضد ایران تسلیم شود.

این تحلیلگر آمریکایی گفت: مشکل این است که بخش اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در کل برخورد بسیار نادرستی با برنامه هسته‌ای ایران داشته است. علت این برخورد هم آن است که بخش اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا بر اساس ایده‌های دروغین در این خصوص به اظهارنظر پرداخته و برخی از مسئولان ارشد سیا هم با همین ایده‌ها و اطلاعات اشتباه درباره این موضوع به اظهارنظر پرداخته‌اند.

این روند با تایید اطلاعات و اسناد ارائه شده توسط گروهک مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) به اوج رسید. این گروه با اسرائیل هم‌پیمان شده و همکاری کرده است تا ادعا‌های مطرح شده مبنی بر این که ایران برنامه هسته‌ای فعال دارد را تایید کند.

گَرِت پورتر تحلیلگر مسائل سیاسی و مورخ در ادامه گفت: در دوران جنگ ایران و عراق، زمانی که ایران در طول هشت سال جنگ هدف حملات شیمیایی رژیم صدام قرار گرفت و بیش از صد هزار ایرانی در این مدت کشته شدند ایرانی‌ها از توانایی تولید سلاح‌های شیمیایی برخوردار بودند. اما ایرانی‌ها هرگز دست به تولید سلاح اتمی نزدند و ایرانی‌ها هرگز در طول جنگ هشت ساله از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکردند.

وی افزود: آیت‌الله خمینی (ره) استفاده از سلاح‌های شیمیایی را ممنوع کرده بود و از دیدگاه اسلام هم این سلاح‌ها غیرقانونی و غیرمشروع هستند. وی گفت هرگز مدرک مستحکمی مبنی بر تلاش ایران در زمینه تولید سلاح‌های هسته‌ای یافت نشده است. فکر می‌کنم مردم باید درک کنند که حقیقت اساسا بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که گفته شده و در آمریکا و همچنین در اروپا پذیرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.