امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آئین رونمایی از یادداشت تجلیل رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب زندگینامه شهید سرهنگ مجتبی ذوالفقار نسب و سایر شهدای حرم ارتش که پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: ما با در نظر گرفتن سه رویکرد ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری و با نصب العین قرار دادن اوامر رهبری چارچوبی را برای حرکت ایجاد کرده‌ایم.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

*ایران امروز کشوری مقتدری است، این اقتدار محاسبات کشورهای بزرگ را به غلط انداخته و هندسه قدرت جهانی را تغیر داده است هندسه قدرت در نظام جمهوری اسلامی عبارت از شخص ولی معظم فقیه. ولایت فقیه در رأس این اقتدار آفریده شده است و در واقع ضلع اصلی این اقتدار وجود ولایت فقیه است. مؤلفه دیگر آن هم مردم هستند که در تمام عرصه‌ها پا در رکاب و حاضر در میدان هستند و مؤلفه سوم این اقتدار قدرت نیروهای مسلح است که عصاره مردم هستند.

*ما پشت سر رهبری در دفاع را ارزشهای انقلاب نه تنها کوتاه نمی‌آیم بلکه به اقتداری رسیده‌ایم که حرف حق نظام را همه جا بر زبان بیاوریم، همچنان که در مقابل ۵ به اضافه یک ایستادیم و حرف حق نظام را زدیم و امروز هم به آن چه گفتم بدون عقب نشینی عمل می‌کنیم.

* دشمنان در گوشه و کنار دنیا از همه قابلیت‌های خود علیه ایران استفاده می‌کنند. آنها همه قدرتشان را معطوف به جنگ اقتصادی کردند البته عملیات روانی و کارهای دیگر هم می‌کنند ولی محوریت خود را جنگ اقتصادی قرار دادند.

 هیچ کشوری به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد

هم چنین، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به فرهنگ و اعتقاد بالای مردم گیلان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی از جایگاه ویژه ژئوپلیتیک در منطقه برخوردار است.

اهم اظهارات وی را بخوانید،

*{با اشاره به حضور ایران در پیمان‌های منطقه‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی}: پس از پیروزی انقلاب معادلات منطقه‌ای به هم ریخت و پیمان‌ها شکسته شد.

* هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد، مرزهای جمهوری اسلامی ایران از بالاترین امنیت نسبت به تمام کشورهای منطقه و حتی کشورهای توسعه یافته جهان برخوردار است.

*{ با اشاره به اینکه روحیه معنوی و انقلابی در مرزبانی جمهوری اسلامی ایران حاکم است}: طرح جامع مرزبانی به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

*امروز امن ترین مرزهای جغرافیایی متعلق به ایران اسلامی است و این اقتدار در مرزها برگرفته از مرزبانان کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.