به گزارش سی ان ان عربی، کوشنر مشاور شماره یک ترامپ از رهبران فلسطین به دلیل مخالفت با طرح صلح رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه موسوم به "معامله قرن" انتقاد کرد.

طراح معامله قرن در عین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد احترام قرار داده و تاکید کرد که ترامپ ابومازن را دوست دارد.

فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه از تحریم نشست بحرین توسط فلسطینیان به عنوان "یک اقدام جنون آمیز و اشتباه و وحشتناک و ویرانگر " یاد کرد.

کوشنر همچنین از عدم مشارکت رهبران فلسطین در این نشست به عنوان "یک اشتباه راهبردی " نام برده و فاش کرد که اقدامات بعدی طرح معامله قرن آمریکا احتمالاً هفته آینده اعلام خواهد شد اما از بعد سیاسی این طرح پرده برنداشت.

مشاور ترامپ گفت که کشورش در حال بررسی بازخوردهای کنفرانس اقتصادی منامه است که سه شنبه و چهارشنبه مصادف با چهارم و پنجم تیر ماه در بحرین برگزار شد و علاوه بر مردم فلسطین و تمامی گروه های فلسطینی، ملت های عرب و مسلمان و شخصیت های برجسته جهان اسلام با برگزاری تظاهرات و نشست های متعدد مخالفت و انزجار خود را از آن ابراز داشتند.

کوشنر در پاسخ به سوال خبرنگار لبنانی در مورد سرنوشت آوارگان فلسطینی در سراسر جهان یکی از مسائل خطرناک پشت پرده معامله قرن را برملا کرده و اظهار داشت: آوارگان فلسطینی بهتر است در مناطق مسکونی کنونی خود باقی مانده و به آنها حق تابعیت اعطا و غرامت مالی پرداخت خواهد شد.

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطین در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر "ابودیس" به جای بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.
این طرح همچنین شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.