روسیا الیوم گزارش داد، وزیر امور خارجه روسیه با گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در مسکو دیدار کرد.

لاوروف در جریان این دیدار اظهار کرد: ما از طریق روند آستانه به شکل کاملا فعال با سازمان ملل همکاری می‌کنیم. روسیه ترکیه و ایران به تلاش‌هایشان برای دستیابی به صلح پایدار در سوریه ادامه می‌دهند.

وی افزود: ما در حال تلاش برای برگزاری یک نشست درباره سوریه در قالب روند آستانه هستیم و از اقدامات سازمان ملل برای هم‌گرایی میان دولت و اپوزیسیون سوریه استقبال می‌کنیم.

لاوروف در ادامه بر ضرورت نابودی تروریسم در سوریه و دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران آن طبق قطعنامه شماره ۲۲۵۴ سازمان ملل تأکید کرد.

این مقام روس تصریح کرد: امیدواریم که به زودی به نتایجی برای آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه دست یابیم. به برکت تلاش های آستانه و گفت‌وگوی سوری در سوچی توانستیم روند سیاسی سوریه را به سمت جلو پیش ببریم.

در مقابل پدرسن نیز عنوان کرد: پایه و اساس همکاری میان ما پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل و کنار گذاشتن تصمیمات نظامی است.

وی در ادامه گفت که ابتدای هفته آینده به دمشق سفر می‌کند و امیدوار است که در این سفر به تصمیمات و نتایج مهمی دست یابد.

پدرسن همچنین درباره کمیته قانون اساسی سوریه گفت: کمیته قانون اساسی دری برای حل و فصل بحران سوریه خواهد بود و من معتقدم که به تصمیم خوبی درباره موضوع کمیته قانون اساسی سوریه دست خواهیم یافت.

فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن قدردانی از تلاش های مسکو تأکید کرد: طرفهای ذی‌ربط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه نزدیک شده‌اند.

وی ادامه داد: قصد داریم تا در سفر هفته آینده به دمشق درباره موضوع ادلب نیز بحث و گفت‌وگو کنیم و این مسأله مستلزم همکاری روسیه و ترکیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.