سایت النشره لبنان به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که فرمانده عملیات یگان ویژه شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (سرت متکال) به دلیل ناکامی در عملیات ترور یکی از فرماندهان شاخه نظامی جنبش حماس در غزه از سمت خود استعفا کرد.

این روزنامه نوشت: دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به دنبال این استعفا با یک بحران مواجه شده است.

طبق نوشته این روزنامه، فرمانده عملیات ویژه ارتش اسرائیل (یگان تکاوران) حدود دو ماه قبل استعفای خود را تقدیم آفیف کوخافی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی کرده و به وی گفته است که در سمت خود باقی نخواهد ماند و یکم اوت این پست را ترک خواهد کرد.

یدیعوت در ادامه آورده است: فرماندهی ارتش نیز با استعفای وی موافقت کرده و طی چند روز آتی تصمیم خود را علنی خواهد کرد.

در همین راستا، رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که فرمانده عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال حوادث عملیات خان یونس در ماه نوامبر ۲۰۱۸ و ترور یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام تصمیم به استعفا از سمت خود گرفته است.

از سوی دیگر، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به این استعفا گفت، استعفای یکی از مقامات ارتش اسرائیل به دلیل شکست در عملیات خان یونس نشان دهنده ضربه بزرگی است که به ارتش این رژیم وارد آمده است.

وی افزود، مقاومت بار دیگر قدرت خود در ضربه زدن به دشمن صهیونیستی و ارتش آن، بر هم زدن معادلات این رژیم و جلوگیری از تحقق اهداف آن را به اثبات رساند و تداوم مقاومت مانعی اساسی بر سر راه ادامه اشغالگری و جنایات دشمن علیه ملت فلسطین خواهد بود.

۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ گروهی از نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شرق خان یونس حمله کردند و به دنبال لو رفتن این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اسرائیل رخ داد و به کشته شدن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی منجر شد.

همچنین در این عملیات یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام به شهادت رسید. گروه‌های مقاومت نیز در پاسخ به حملات یگان ویژه اسرائیل عملیاتی را تحت عنوان "لبه شمشیر" آغاز کردند و این عملیات به شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در امتداد نوار غزه ختم شد و ارتش رژیم صهیونیستی با شکست سنگینی مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.