سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در دیدار با گیر پدرسون، نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه گفت مقدمات نشست آستانه برای بررسی مساله سوریه در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه فراهم شده است و این نشست در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ایران، روسیه و ترکیه به تلاش‌های خود برای کسب نتایج بیشتر به منظور تحکیم صلح و امنیت در سوریه ادامه می‌دهند.

وی یادآوری کرد: قرار است نشستی با شرکت مدیران سیاسی وزارت خارجه سه کشور حامی مذاکرات آستانه برگزار شود و امکان برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه نیز بررسی می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: این اقدامات با معیارهای تعیین شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که در آن بر آغاز روند حل و فصل سیاسی در سوریه توسط طرف‌های سوری با کمک سازمان ملل تاکید شده است، مطابقت دارد.

لاوروف افزود: به باور ما گام تعیین کننده در این امر تکمیل کار تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه است که به نظرم در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

گیر پدرسون، نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه نیز در این دیدار اعلام کرد وضعیت منطقه امن ادلب در سوریه بسیار پیچیده شده و وی امیدوار است که همکاری روسیه و ترکیه به تثبیت اوضاع در این منطقه منجر شود.

«ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد این کشور به همراه ایران و روسیه و در ماه اوت (مرداد / شهریور) میزبان نشستی سه جانبه درباره سوریه در استانبول خواهد بود.

وی افزود: قرار است، نشستی سه جانبه در نیمه ماه اوت و در چارچوب مذاکرات آستانه با حضور تهران و مسکو برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.