هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد دولت او تلاش هایش را به منظور حل و فصل مناقشات تجاری با چین و مناقشات هسته‌ای با کره شمالی، که خرابکاری های به جا مانده از زمان دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور است، افزایش داده است.

رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در بیرون از کاخ سفید اعلام کرد: اگر شما نگاهی به آنچه ما در حال درست کردن آن هستیم بیاندازید، باید آن را خرابکاری‌های اوباما-بایدن بنامم. ما در حال درست کردن آن هستیم، اگر مربوط به کره شمالی باشد، شما باید جنگ با کره شمالی را پایان دهید و اکنون روابط ما خوب است.

ترامپ در ادامه گفت: نگاه کنید به آنچه جو بایدن، معاون سابق اوباما، درباره چین انجام داد، (تحت دولت اوباما) ما تقریبا همه چیزمان را با چین از دست دادیم و اکنون چین برای دستیابی به توافق (با ما) تقلا می‌کند.

این در حالیست که مذاکرات تجاری دولت ترامپ با چین ماه گذشته میلادی متوقف شد و منجر به وضع تعرفه چند میلیون دلاری متقابل بر کالاهی ساخت دو کشور شد. گفتنی است، مناقشه تجاری میان پکن و واشنگتن پس از آن آغاز شد که ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت به منظور جبران کسری تجاری آمریکا، تعرفه‌های اعمالی بر بیش از ۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. آخرین ضربه زمانی از سوی واشنگتن وارد شد که در ماه مه ترامپ تصمیم گرفت ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی مشمول اعمال تعرفه ۲۵ درصدی شوند. چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد تعرفه ۶۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا را از اول ژوئن افزایش خواهد داد.

همچنین در موضوع کره شمالی، ترامپ در حالی چنین ادعا‌های را مطرح می‌کند که به دنبال شکست دور دوم مذاکرات ماه فوریه سران واشنگتن و پیونگ یانگ در هانوی ویتنام، مدتهاست مذاکرات دوجانبه بر سر موضوع خلع سلاح هسته‌ای به بن بست رسیده است. رئیس جمهور آمریکا علی‌رغم ادعاهایش مبنی بر مذاکرات سازنده با رهبران کره شمالی، بر ادامه تحریم پیونگ یانگ پافشاری می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.