روزنامه‌نگاران در برنامه‌ای که از شبکه ۱ تلویزیون روسیه پخش شد، فیلمی را که از یکی از تجهیزات نظامی حاضر در روز استقلال آمریکا گرفته شده بود، به سخره گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این روزنامه‌نگاران "کنده شدن رنگ" برخی از تجهیزات نظامی و "چسباندن چیزهایی به آن‌ها با چسب نواری" را مسخره کردند.

اولگا شابایف، یکی از روزنامه‌نگاران حاضر در این برنامه اظهار کرد: رنگ این خودروهای نظامی در حال کنده شدن است. هیچ لوله‌ای به آن‌ها وصل نیست و مگسک آن‌ها با چسب نواری به آن‌ها متصل شده است!

وی با جمله‌ای طعنه‌آمیز افزود: آمریکایی‌ها اجازه دارند رژه نظامی برگزار کنند چون رژه آن‌ها دموکراتیک است اما ما اجازه نداریم چون رژه ما با "میهن‌پرستی افراطی" همراه است!

شابایف همچنین با انتشار ویدئویی از تجهیزات و خودروهای نظامی که وارد واشنگتن می‌شوند، با انتشار یک شکلک در حال خندیدن در توییتر خود نوشت: تانک‌ها به خیابان‌های واشنگتن می‌آیند. ترامپ برای رژه آماده می‌شود. این "آمریکای پوتین" است.

یوگنی پوپوف، یکی از مجری‌های این برنامه نیز در ادامه این تمسخرها اظهار کرد: دونالد ترامپ گفت، بزرگ‌ترین رژه تاریخ در واشنگتن برگزار می‌شود. رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که جدیدترین تانک‌های خود را به ما نشان خواهد داد. این‌ها تانک‌هایی بودند که در جنگ جهانی دوم از آن‌ها استفاده شده بود و در سال ۱۹۵۷ از دایره تجهیزات نظامی خارج شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.