فرهاد خوانساری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ درخواست طرح ترافیک خبرنگاری به شهرداری تهران ارسال شد اما طبق مصوبه شورای شهر تنها ۲ هزار و ۶۰ سهمیه به خبرنگاران تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای متقاضیانی که مدارک آنان مورد تایید قرار گرفت پیامک طرح ترافیک ارسال شد و این افراد باید با مراجعه به سایت تهران من حساب کاربری خود را به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان شارژ اولیه کنند.

به گفته این مقام مسئول، به دلیل برخی مشکلات مخابراتی یک‌سری از پیامک ها به خبرنگاران واجد شرایط نرسیده که تا پایان امروز با این افراد تماس گرفته می‌شود.

وی افزود: برخی گزارش‌ها مبنی جعلی بودن بعضی مدارک به دست ما رسیده که در حال بررسی آن هستیم اما عملاً فرآیند طرح ترافیک خبرنگاری سال ۹۸ به اتمام رسیده و به‌زودی اطلاعات خبرنگاران و رسانه های منتفع از این طرح در سامانه شفافیت قرار می گیرد.

خوانساری تاکید کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افرادی که مشمول طرح ترافیک خبرنگاری شوند از تخفیف ۹۰ درصدی برای ورود به محدوده‌های طرح‌های ترافیکی پایتخت بهره‌مند می‌شوند.

مسئول بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاری طرح ترافیک شهرداری تهران همچنین گفت که به تمامی خبرنگارانی که سهمیه طرح ترافیک نرسیده کارت بلیت رایگان مترو و اتوبوس با اعتبار یکسال اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ کارت بلیت رایگان با شارژ اولیه ۴۰۰ هزار تومانی تاکنون به خبرنگاران متقاضی داده شده است و مابقی نیز ظرف چند روز آینده بین متقاضیان توزیع می شود.

خوانساری خاطرنشان کرد: خبرنگاران متقاضی کارت بلیت رایگان مترو و اتوبوس تنها تا فردا (۱۶ تیر) فرصت دارند که با مراجعه به سایت تهران من (my.tehran.ir) مدارک خود را بارگذاری گنند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود؛ زمان اجرایی روزانه طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.

همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.