مراسم افتتاحیه اولین پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان تهران در بوستان ریحانه منطقه۲۲ همزمان با دهه کرامت با حضور سکینه اشرفی - معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، علی نوذرپور - شهردار منطقه۲۲ برگزار شد.

سکینه اشرفی - معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران - گفت: شعار شهردار تهران، تهران شهری برای همه است و همه شامل زنان هم می‌شود و زنان مستحق‌ترین هستند. نه از جهت استضعاف بلکه از جهتی که فرصتی برای بروز و ظهورشان در سطح جامعه فراهم نشده است.

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به زنان از برنامه‌های مهم مدیریت شهری است، اظهارکرد: اساس کار مدیران شهری ایجاد فضای مناسب‌تر برای حضور زنان در محیط های عمومی است.

اشرفی با بیان اینکه حضور زنان در نهاد شورایاری‌ها سبب نهادینه شدن نقش زنان می‌شود، گفت: در محلات شهر تهران به عنوان خرد ترین نهاد محلی امروز فضایی فراهم شده است که نخبگان، زنان و جوانان با حضور موثر و مستمر خود تلاش‌هایی در جهت ایفای نقش و مسئولیت همه مردم شهر تهران می‌کنند.

وی با بیان اینکه تهران زنانه شده است، اظهارکرد: زنان از بهترین برنامه‌ریزان هستند و از شما بانوان برای مشارکت در مدیریت شهری و برنامه ریزی برای شهر دعوت می کنم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر به دست خود شهروندان حل می شود،گفت: از تمامی پیشنهادات و نظرات شما شهروندان در حل مشکلات شهر استفاده می کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲،علی نوذرپور - شهردار منطقه۲۲ - در این مراسم اظهارکرد: بوستان ریحانه ۲۶۰۰ متر طول مسیر دوچرخه سواری دارد و بانوان می‌توانند بدون محدودیت پوشش در آن دوچرخه سواری کنند.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه این پیست دوچرخه سواری در بوستان ۱۸ هکتاری ریحانه برای دسترسی راحت‌تر بانوان طراحی شده است، گفت: طول مسیرهای دوچرخه سواری در این منطقه ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر است که ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر آن به مسیرهای تفریحی همچون پارک چیتگر و دور دریاچه خلیج فارس اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مسیر اطراف استادیوم آزادی و حاشیه بزرگراه آزادگان از جمله مسیرهایی است که برای دوچرخه سواران در دست ساخت است،اظهارکرد: در راستای سیاست‌های مجموعه مدیریتی جدید شهرداری تهران، برای سال آینده در تلاش هستیم ۹۳۰۰متر طول دور استادیوم آزادی و امتداد مسیر آزادگان را به پیست دوچرخه‌سواری تبدیل کنیم.

نوذرپور با بیان اینکه منطقه ۲۲ بالاترین سرانه دوچرخه سواری در تهران را دارد، گفت: در این منطقه هیچ نوع محدودیتی برای استفاده بانوان از دوچرخه در طول مسیرها وجود ندارد و بانوان با رعایت پوشش می‌توانند از طریق دوچرخه سواری در سطح منطقه به محل کار خود یا فروشگاه و مسیرهای تفریحی مثل اطراف دریاچه خلیج فارس بروند.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه قریب نیمی از مساحت منطقه۲۲ به فضای سبز اختصاص دارد،اظهارکرد: خوشبختانه امکان استفاده از مترو برای منطقه به تصویب رسیده است و خطوط ۹و۱۰ متروی تهران و همچنین خط LRT در آینده به منطقه خواهد آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.