آناتولی ترکیه گزارش داد، ستوان حاکم الاسدی، فرمانده عملیات "الرافدین" عراق اعلام کرد، نیروهای امنیتی عراق یک بمب ساخت داخل کشور را که برای انفجار از راه دور آماده شده بود و در نزدیکی منزل صادق السلیطی، نماینده فراکسیون "سائرون" (ائتلاف مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق) در شهرستان "قلعة سکر" واقع در استان "ذی قار" کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.

الاسدی در ادامه گفت: نیروهای امنیتی عراق از طریق دوربین‌های مدار بسته واقع در خیابان‌های اطراف در تلاش هستند عاملان این بمب‌گذاری را شناسایی کنند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق اقدام یک عامل انتحاری که قصد داشت یکی از مناطق شهرستان "ابو غریب" را با کمربند انفجاری هدف قرار دهد، ناکام گذاشتند.

در همین راستا، فرمانده عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی در ایست بازرسی شهرستان "ابوغریب" واقع در بغداد موفق شدند این عامل انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود و قصد داشت خود را در یکی از مناطق این شهرستان منفجر کند، بازداشت کنند.

به رغم اینکه در سال ۲۰۱۷ میلادی به طور رسمی اعلام شد گروه تروریستی داعش در عراق شکست خورده است اما فرماندهان نظامی عراق اعلام کردند که داعش گروهک‌های مخفی در عراق دارد که به صورت انفردی در مناطق آزاد شده فعالیت می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.