محمدرضا باهنر در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره روند کاری شورای وحدت اصولگرایان، گفت: شورای ائتلاف اصولگرایی تلاشی است برای انتخابات مجلس شورای اسلامی. مشکل همیشه ما اینجاست که چند حزب فراگیر نداریم و بنابراین  فعالیت انتخاباتی توسط جبهه ها شکل می گیرد.

او همچنین پیرامون شکست مانور ترامپ و یارانش درباره معامله قرن، گفت: همه دیدید که این جلسه با چه افتضاحی تمام شد و هنوز شروع نشد، به اتمام رسید.

وی ادامه داد: خواب آمریکا و صهیونیست ها در این باره تعبیر نخواهد شد و رژیم اشغالگر به زودی نابود خواهد شد.

باهنر با اشاره به سقوط پهپاد آمریکا، اظهار داشت: ما هنوز بسیاری از سلاح ها و توانمندی های خود را رو نکرده ایم و اگر دشمنی قصد تجاوز به خاک ایران را داشته باشد، آن دستی که به سمت ایران دراز می شود، قطع خواهد شد.

اهم صحبت‌های او به نقل از خبرگزاری‌ها از این قرار است: 

* زمانی که سال انتخابات فرا می رسد، توان‌مان باید صرف وحدت درون تشکیلاتی شود. این دوره هم هدف ما ائتلاف صد در صدی همه نیروهای اصولگراست که میزان موفقیت ما بستگی به گفت و گوها و شرایط محیطی دارد. به هر حال هشتاد درصد توان صرف ایجاد تشکیلات داخلی می شود و بیست درصد صرف رقابت با رقیب، البته طرف مقابل هم همین‌گونه است.

* محتوا و جنس فعالیت مشخص است و مجموعه نیروهای اصولگرا تلاش می‌کنند با هم کار کنند، ولی در هر مقطعی می‌تواند نام این تشکیلات تغییر کند. تشکیلات می‌خواهد بزرگتر شود و بنابراین نام جمنا نخواهد داشت. مجموعه جمنا هم در این تشکیلات حضور دارند ولی مجموعه فراتر از جمناست نه اینکه شعبه‌ای از جمنا زده شود.

مجلس دهم ضعیف است 

* دو جریان سیاسی دارای اشکالاتی هستند. دولت مسئول فعلی مشکلات کشور است که مورد حمایت اصلاح طلبان است. مجلس دهم هم ضعیف است اما این بدان معنا نیست که همه نمایندگان ضعیف هستند. اشکال مجلس فعلی وجود سه فراکسیون اقلیت است. مجالس ائتلافی اصولا ضعیف هستند و نمی توانند تصمیم قاطعی بگیرند. مجلس بعدی فراکسیون اکثریت خواهد داشت و امیدوارم  این فراکسیون اصولگرا باشد.

*البته همه عملکرد اصولگراها و اصلاح طلبان مورد رضایت مردم نیست. تحریم ها برای کشور مشکل درست کرده است اما بیشتر مشکلات ناشی از بد کار کردن یا تنبلی یا مسیر اشتباه است.

*{ در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می‌دهید اصولگریان در انتخابات پیروز شوند؟} در رقابت سالم رجزخوانی خوانده می‌شود. تحلیل ما این است که همه رای دهندگان سیاسی و جناحی نیستند. ۱۵ درصد علاقمند هستند به کسی رای دهند که پیروز انتخابات است؛ بنابراین اگر جناح ها بقبولانند که پیروز هستند، می‌توانند این رای را بدست آورند.

مسوولیت وضعیت فعلی به عهده اصلاح‌طلبان است

* بالاخره الان مسول شرایط کشور اصولگراها نبوده و آنها پاسخگوی مسائل کشور نیستند. نه مجلس کاملا اصولگراست و نه دولت. مسئولیت وضعیت کشور بر عهده اصلاح طلبان است و بنابراین اصولگراها معتقدند رای مردم به سوی اصولگراهاست. فضای عمومی کشور به نفع اصولگراهاست، البته ما گاهی به خودمان می بازیم نه به رقیب مثل سال ۹۲. ما نباید به خودمان ببازیم. من معتقدم فضا برای اصولگرایان فراهم است و پیروزی ما به نحوه گفت و گوی ما با مردم بازمی‌گردد.

خبر تکمیل می‌شود...

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.