روزنامه "ساندی تایمز" به نقل از ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس نوشت، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس نسبت به رقیب خود یعنی جرمی هانت "جایگاه بهتری برای برآورده کردن نیازهایمان در این مقطع حساس دارد".

به دنبال تایید جانسون از سوی جاوید، روزنامه "تایمز" نیز نظرسنجی‌ را منتشر کرد که نشان می‌داد، جانسون ۷۴ درصد و هانت تنها ۲۶ درصد از حمایت حزب محافظه‌کار برخوردار است.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که اکثریت غالب ۱۶۰ هزار نفری اعضای مردمی این حزب تصور نمی‌کنند جرمی هانت برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده باشد اما معتقدند که جانسون این توانایی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، جرمی هانت در گفتگویی با روزنامه تایمز تلاش کرد اثرگذار بودن جایگاه جانسون در مساله بریگزیت را بر نتایج آرا بی‌اهمیت جلوه دهد و افزود، آمادگی برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مساله‌ای کلیدی است اما بهترین راه اجرای بریگزیت خروج با توافق است.

هانت در این باره گفت: چیزی که در این انتخابات درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود، رویکرد ما درباره خروج بدون توافق نیست، بلکه این است که بیشتر احتمال دارد چه کسی درباره توافقی مذاکره کند تا مجبور نشویم تصمیمات دشواری بگیریم.

جانسون نیز در گفتگویی با روزنامه دیلی میل اظهار کرد، بریگزیت به مساله‌ای حیاتی تبدیل شده و باید "از آن عبور کرد و آن را اجرایی کرد".

پیش‌بینی می‌شود نخست وزیر جدید انگلیس بین ۲۲ تا ۲۸ ژوئیه مشخص شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.