النشره گزارش داد، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان ملی آزاد در سخنانی گفت: طرابلس شهری است که تروریسم را پشت سر گذاشته است و مردمش خواستار صلح و همزیستی هستند.

وی افزود: جریان ملی آزاد مشتاق همزیستی مشترک با همه مردم لبنان، آزادی بیان و اندیشه و آمد و شد در سراسر مناطق لبنان است و هر گونه فتنه میان فرقه‌های لبنانی را رد می‌کند. ما رهبران صلح در لبنان هستیم.

وزیر خارجه لبنان در ادامه با بیان اینکه سفرهای هفتگی وی به سراسر این کشور برخی از سیاست‌مداران و گروه‌ها را ناراحت کرده است، تاکید کرد که خواستار حضور و گفتگوهای متقابل با لبنانی‌ها و دیدار صلح آمیز و محبت آمیز با آنهاست، زیرا هیچ روزی رهبر جنگ نبوده و خواستار برقراری صلح است.

وی تاکید کرد، بازگشتی به جنگ داخلی در لبنان وجود نداشته و پیشرفتی به سوی صلح و همزیستی برقرار است و جریان ملی آزاد در هیچ درگیری یا جنگی مشارکت نداشته و در مسیرها، ایست‌های بازرسی مستقر نکرده و همواره در مبارزه با شبه نظامیان در کنار نیروهای مسلح بوده است.

وی تاکید کرد: جریان ملی آزاد ابداً اختیارات نخست وزیر را خدشه‌دار نمی‌کند و خواستار نخست وزیری قدرتمند در کشور است؛ نخست وزیری که قدرتش را از قانون اساسی، داشتن اختیارات مطلق و مردم وام می‌گیرد.

وزیر خارجه لبنان در جریان سفرش به طرابلس گفت: تقسیم این کشور به بخش‌های کوچک‌تر یا تعیین خطوط قرمز بر لبنانی‌ها را نمی‌پذیرد.

باسیل افزود: یک لبنانی در منطقه‌ای یا شهرستانی منزوی نمی‌شود. ما آزادانه نظر خود را بیان می‌کنیم. بسیاری تلاش می‌کنند مانع از سفر من به طرابلس شوند زیرا آنها می‌خواهند ما از یکدیگر دور باقی بمانیم. ما به کسی در طرابلس تعدی نمی‌کنیم و همواره در کنار ارتش لبنان قرار داریم.

باسیل در پایان سخنان خود گفت: ما جزو کسانی که نخست وزیر را در طرابلس ترور کردند، نیستیم. ما امروز برای تقویت همزیستی به طرابلس می‌آییم. حضور ما در طرابلس طبیعی است، غیر طبیعی این است که از سفرم به این شهر منع شوم. زمان جدایی از یکدیگر با جنگ داخلی پایان یافته است. من هر سال از همه مناطق لبنان دیدن می‌کنم و خصوصیات همه مناطق را می‌شناسم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.