جانشین فرمانده ناجا تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و حمایت و پشتیبانی از پلیس در این زمینه را دو مطالبه پلیس در مورد فضای مجازی اعلام کرد.

سردار ایوب سلیمانی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به گستردگی و بررسی‌های دقیق و همه جانبه ضرورت نیاز به وجود فرماندهی ویژه شرق تهران و نیز فرماندهی ویژه غرب استان تهران احساس شد که خوشبختانه امروز همه شاهد موفقیت‌های این مجموعه‌ها در اطراف تهران هستیم.

وی با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها در خلال مأموریت‌های این مجموعه‌ها وجود دارد اظهارکرد: امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه و تقویت این مجموعه‌ها بتوانیم در انجام مأموریت‌ها موفق تر از قبل عمل کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه احداث و راه اندازی این مجموعه‌ها یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شد، گفت: امیدوارم ساختمان مجموعه انتظامی ویژه شرق تهران که در حدود ۳۰ درصد کار پیشرفت داشته تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری کامل برسد و ان شاءالله با تأمین منابع محلی و منطقه‌ای به سرانجام برسد.

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه هجمه برخی افراد به پلیس تصریح کرد: با پدیده جدیدی مواجهه‌ایم که امیدواریم با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف بتوانیم با این موضوع برخورد مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا فضای مجازی اینگونه لجام گسیخته نیست و افرادی که در این فضاها فعالیت می‌کنند شناسنامه دار هستند، اظهار کرد: این موضوع کمک می‌کند تا همه مردم به نحو مطلوب از این فضا بهره برداری کنند.

سلیمانی با بیان اینکه در کشور ما بیش از ۵۳ میلیون نفر در فضای مجازی فعالند و بیش از ۷۰ درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند، گفت: این موضوع ظرفیت نفوذ را بیشتر می‌کند و نمی‌توان در این فضا بدون قاعده و ضابطه عمل کرد و قطعاً نیاز به مدیریت و کنترل بیشتری خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه دو مطالبه در فضای مجازی باید اجرا شود، گفت: یکی تهیه و تدوین مجموعه قوانین و مقررات و دیگری حمایت و پشتیبانی از پلیس در این زمینه است. امروز خوشبختانه پلیس فتا حضور مطلوبی در این فضا دارد و قابلیت‌های مناسبی دست پیدا کرده است، البته برخی محدودیت‌ها در این فضا وجود دارد که مربوط به قانونگذار است.

براساس اعلام سایت پلیس سلیمانی با بیان اینکه مقابله با سرقت‌ها، هتاکی به ارزش‌ها و برخورد با هر جرمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد از وظایف پلیس فتا است، گفت: متأسفانه حدود برخی از جرایم هنوز مشخص نشده و نیاز است تا قانونگذار این جرایم را مشخص و در چارچوب معین و مقررات تعیین کند و امیدوارم که با مشخص شدن همه ابعاد جرایم در فضای مجازی شاهد بهره مندی کامل‌تر مردم از آن باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.