بررسی آمار بدهی های خارجی ایران نشان می دهد که در سال گذشته شاهد روند کاهشی حجم بدهی های کوتاه، میان و بلند مدت کشور بوده‌ایم.

بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی، میزان بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) در پایان سال ۱۳۹۷ به ۹ میلیارد و ۳۳۹ میلیون دلار رسید که شامل ۲ میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و هفت میلیارد و ۱۸۷ میلیون دلار بدهی های میان مدت و بلند مدت است.

حجم بدهی خارجی کشور در دوره مورد بررسی بر مبنای یورو نیز معادل هشت میلیارد و ۲۳۰ میلیون یورو بوده که یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون یورو مربوط به بدهی های کوتاه مدت و ۶ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار نیز به بدهی های میان و بلند مدت تعلق داشته است.

میزان بدهی های خارجی در پایان سه ماهه سوم سال ۹۷

میزان بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) در پایان سه ماه سوم پارسال (آذر ۱۳۹۷) معادل ۱۰ میلیارد و ۳۴ میلیون دلار بوده که شامل سه میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار بدهی های میان مدت و بلند مدت است.

مقایسه میزان بدهی‌های دولت در پایان سه ماهه چهارم با فصل پاییز نشان می‌دهد که در این دوره سه ماهه، حدود ۶۹۵ میلیون دلار (معادل ۶.۹ درصد) از حجم بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.