یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم اظهار کرد، نیروهای امنیتی موفق به تخریب تعداد زیادی از مخفیگاه‌های تروریست‌ها شدند و شمار زیادی از آنها را نیز به هلاکت رساندند.

رسول گفت: این عملیات تا عمق منطقه صحراء و در سه محور استان‌های صلاح‌ الدین، نینوا و الأنبار به سمت مرزهای سوریه ادامه خواهد یافت و عملیات طبق اطلاعاتی دقیق انجام می‌شود.

 

وی افزود که نیروهایش اجازه نخواهند داد که هیچ عنصر تروریستی وارد اراضی عراق شود و به همین منظور این نیروها با استفاده از ابزارهای مختلف برای امن کردن کشور از خطر داعش به طور مداوم مرزها را زیر نظر دارند.

یحیی رسول ادامه داد: عملیات نظامی مداومی در دیالی انجام می‌شود و موضوع به ارزیابی‌های فرماندهی نظامی باز می‌گردد. هیچ مکانی را رها نمی‌کنیم تا بازمانده‌های داعش در آن حضور یابند و قصد داریم تا این موش‌ها را در هر وجب از خاک کشورمان ریشه کن کنیم.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات الجزیره نیز در جریان "عملیات اراده پیروزی" از انهدام ۱۶ مخفیگاه و ۱۳ بمب خبر داد.

این فرماندهی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روز یکشنبه در جریان عملیات الجزیره و توسط نیروهای فعال در بخش عملیات صلاح‌الدین و بسیج عشایری منطقه پروانه، چندین روستا از جمله روستاهای سلمان مشرح، المالحه و محمد حجلان تفتیش شدند.

در این بیانیه آمده است: نتیجه این عملیات تخریب هفت مخفیگاه، انفجار هشت بمب و کشف و ضبط دو موتور سیکلت بود. در محور دوم نیز روستاهای کویس، بیوت شعر، کوین، الریک، الشعبانی و منطقه ابو مکاک بازرسی و تفتیش شد که در جریان این عملیات نیز پنج بمب منفجر و چندین مخفیگاه نیز تخریب شد.

فرماندهی عملیات الجزیره در ادامه آورده است: در محور دوم نیز مناطق صحرایی، روستای فلیح و منطقه أم النعاج بازرسی و تفتیش شد. این عملیات نیز به تخریب هشت مخفیگاه و یک غار منجر شد. همچنین یک کمربند انتحاری نیز کشف شد.

از سوی دیگر، قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد شعبی در استان الأنبار نیز در سخنانی تأکید کرد که حشد شعبی به مناطق دور دستی رسیده‌ است که پیش از این تنها هواپیماها موفق به رسیدن به این مناطق شده بودند.

وی افزود: پس از آزادسازی‌ها و پاکسازی‌ها، "عملیات اراده پیروزی" که صبح یکشنبه آغاز شد، اولین عملیات گسترده به شمار می‌رود که برای بیرون کردن بازمانده‌های داعش در منطقه صحراء آغاز شده است و پیش از آغاز آن آمادگی ویژه‌ای برای انجام این عملیات صورت گرفته بود.

این مقام عراقی ادامه داد: این عملیات شامل پاکسازی مناطق شمال رود فرات تا تکریت و استان نینوا می‌شود. نیروهای حشد شعبی و ارتش موفق شدند تا تعدادی از مخفیگاه‌ها و تونل‌های ایجاد شده توسط داعش را در جریان این عملیات تخریب کنند و داعش هیچگاه در مقابل نیروهای ما و جنگنده‌هایی که در این عملیات حضور دارند، مقاومت نخواهد کرد.

همچنین مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد دوشنبه از به هلاکت رسیدن سه تروریست در استان کرکوک در شمال این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، طبق اطلاعات پلیس فدرال در عملیات کرکوک و پس از حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی، نیروهای امنیتی اقدام به بازرسی منطقه وادی زغیتون کردند که در جریان آن سه تروریست کشته و پناهگاه آنها نیز منهدم شد.

فرماندهی عملیات مشترک یکشنبه از شروع عملیات "اراده پیروزی" در محورهای سه استان‌ خبر داد و گفت، عملیات تا مرزهای بین‌المللی با سوریه امتداد می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.