اسپوتنیک گزارش داد، اصیله وردک یکی از اعضای هیأت کابل در صفحه توئیتر خود نوشت: مثل هر شهروند افغانی ما خواستار پایان خشونت‌ها و درگیری‌ها و آغاز مذاکرات صلح مستقیم با دولت هستیم.

در این کنفرانس دو روزه بیش از ۵۰ نماینده از کابل و ۱۷ عضو طالبان شرکت دارند. هیأت کابل متشکل از دست کم ۱۰ زن، مقامات ارشد دولت و فعالان اجتماعی است. مقامات دولت کابل به صورت غیررسمی در این کنفرانس شرکت دارند. طالبان پس از آنکه نمایندگان دولت کابل را به عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا متهم کرده، از دیدار با آنها در سمت رسمی که دارند، امتناع کرده است.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان به خبرنگاران در دوحه گفت: این گفت‌وگوها با دیگر افغان‌ها با هدف اعتمادسازی صورت می‌گیرد.

کنفرانس بین‌افغانی در خلال هفتمین دور از مذاکرات آمریکا- طالبان در دوحه برگزار می‌شود؛ مذاکراتی که برای دو روز متوقف شده و از روز سه‌شنبه از سر گرفته می‌شود.

شاهین گفت: ما به دستیابی به توافقی با آمریکا در خصوص خروج نیروها و دیگر مسائل نزدیک شده‌ایم.

پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای از این گردهمایی صورت گرفته به طوری که برخی رسانه‌ها نسبت به نتیجه آن امیدوار بوده و برخی دیگر از مذاکره با طالبان پس از این که این گروه اخیراً حمله مرگباری به یکی از مجتمع‌های اطلاعاتی افغانستان در ولایت غزنی داشته، انتقاد کردند. در جریان این حمله  ۱۲ تن کشته و ۱۷۹ تن دیگر زخمی شدند که اکثر آنها دانش‌آموز بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.