دکتر علی بیت اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله ۵.۷ امروز مسجد سلیمان استان خوزستان، افزود: این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری در استان خوزستان بین دو شهر "مسجد سلیمان" در غرب و "ایذه" در شرق این استان رخ داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه زلزله ۵.۷ امروز زلزله تأثیرگذاری بوده است، اظهار کرد: در صورتی که این زلزله در حوالی روستاهای نزدیک باشد، اثراتی را بر جای می‌گذارد، ولی بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد موقعیت رومرکز این زلزله در منطقه‌ای تقریباً کم جمعیت و کوهستانی است و نزدیک‌ترین روستا به محل زلزله امروز در غرب کانون زلزله بوده است.

 

به گفته بیت‌اللهی، در غرب کانون زلزله امروز استان خوزستان روستای "جلوگیر" و در شمال آن "صالح‌آباد کوتاه" و "اسلام‌آباد" قرار دارد.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه این زلزله از شهر مسجد سلیمان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله و از شهر ایذه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد، خاطر نشان کرد: برآورد اولیه ما نشان می‌دهد که با توجه به تنک و کم بودن جمعیت منطقه رخداد زلزله، نباید انتظار داشت که زلزله خسارت زیادی وارد کرده باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: این منطقه در زون لرزه‌خیزی قرار دارد که از غرب به شرق گسل‌هایی مانند "لهبری"، "مسجد سلیمان"، "پیشانی کوهستان زاگرس" و "ایذه" قرار دارد.

بیت‌اللهی یادآور شد: این گسل‌ها به صورت موازی در می‌نوردند و یک زون تکنونیکی فعال را ایجاد و منطقه را از نظر لرزه‌خیزی فعال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه، ۱۷ تیرماه در حوالی مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۵.۷ رخ داد و زلزله ۳.۹ در عمق ۸ کیلومتری، ۴ در عمق ۲۰ کیلومتری، ۴.۷ در عمق ۱۸ کیلومتری و ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری از جمله پس لرزه‌های این زلزله به شمار می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.