محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های متولی تولید مسکن و سیاست گذاران در این حوزه باید سهم  قابل توجهی از نیاز کشور به مسکن را داشته باشند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته وزرای سابق مانع تولید مسکن شده و اعتقادی به ساخت و افزایش تولید مسکن نداشتند، که از این رو در حال حاضر با کمبود شدید مسکن در کشور رو به رو هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار  با کمبود  تولید حدود ۴ تا ۵ میلیون مسکن در کشور رو به رو هستیم که همین موضوع سبب افزایش قیمت مسکن می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه، خوشبختانه سیاست اسلامی وزیر راه و شهرسازی آن است که بین عرضه و تولید مسکن تعادلی ایجاد کند، افزود: وزارت راه و شهرسازی هم اکنون ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در کشور آغاز کرده و با همکاری سایر دستگاه‌ها به زودی مسکن مهر را به اتمام می‌ر سند.

رضایی کوچی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی و آزاد کردن اراضی دستگاه‌های دولتی و همچنین افزایش تسهیلات عرضه مسکن سبب می شود تا این سیاست‌ها سبب تقویت بازار مسکن شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری با بخش خصوصی و ارائه تسهیلات به این حوزه جهت تولید مسکن می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت مسکن شود، گفت: مجلس و نمایندگان همواره در این امر همکاری می کنند و از این رو هر هفته جلساتی با وزارت راه و شهرسازی جهت ارائه آخرین اقدامات و طرح‌های وزارت راه و شهرسازی برای مسکن برگزار می شود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور باقی مانده است، گفت:  امیدواریم تا یک سال آینده پرونده مسکن مهر بسته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر یک طرح خوب برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه بود، تاکید کرد: این طرح در مسیر درستی اجرا نشد، اما می‌توانیم با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی این طرح را به اتمام رسانده و با عرضه آن‌ها حباب موجود در این بازار را بشکنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.