به گزارش تارنمای آمریکایی «اسلیت»، ترامپ شب یکشنبه را صرف انتقاد از رسانه کرد و البته این انتقادها موضوع قابل توجهی نیست مگر اینکه یک هدف نامتعارف وغیرعادی داشته باشد. ترامپ این بار از فاکس نیوز انتقاد کرد و با عصبانیت شبکه خبری محافظه کار آمریکایی را هدف قرار داد.

عصبانیت ترامپ از شبکه فاکس نیوز زمانی هویدا شد که رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی هشدار داد «این شبکه خبری بسرعت در حال تغییر است» و حتی ادعا کرد که دموکرات ها مسئول برنامه های این شبکه خبری هستند.

ترامپ در یک توئیت نوشت: «تماشا کردن مجریان برنامه های پایان هفته شبکه فاکس نیوز به مراتب بدتر از دیدن شبکه های اخبار جعلی با رتبه های پایین تر همچون سی ان ان یا «لین برایان ویلیامز» (مجری شبکه ان بی سی نیوز) است.

ترامپ، ویلیامز را روزنامه نگاری غیرصادق توصیف کرد و مدعی شد او اخراج شده است.

وی درادامه این توئیت آورده است: اخراج او (ویلیامز) کاملاً دقیق نبوده زیرا او اکنون با ام اس ان بی سی همکاری می کند.

ترامپ از انتشارویدئویی از افراد منزجر از ترامپ در شبکه های ان بی سی و ام اس ان بی سی انتقاد کرد و گفت «ان بی سی در رتبه بندی رسانه ها روندی نزولی را طی می کند. وی با انتقاد از فاکس نیوز نوشت: بعد از اینکه این شبکه خبری نتوانست مناظره کسل کننده دموکرات ها را پوشش دهد، این شبکه دستخوش تغییراتی شده است.

ترامپ گفته فاکس نیوز از دموکرات ها پر شده است و حتی از منابع جعلی «نیویورک تایمز به عنوان منبع اطلاعات استفاده می کند.»

اسلیت نوشت: آنچه که باعث شد ترامپ اظهاراتی را علیه فاکس نیوزِ محبوبش مطرح کند کاملاً روشن نیست اما فاکس نیوز پیش تر اقدام به پخش زنده مراسم جشن تیم زنان در جام جهانی کرده بود که ناگهان به فریادهای «لعنت به ترامپ» تبدیل شد.

ترامپ همچنین در توئیتی نیویورک تایمز و دیگر رسانه های آمریکایی را به «انتشار گزارش های جعلی و اغراق شده درباره وضعیت مراکز بازداشت مهاجران در مرزها» متهم کرده بود.

روزنامه نیویورک در واکنش به حمله ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما درباره گزارش مراکز بازداشت گشت مرزی آمریکا مطمئن هستیم.

هر چند انتقاد ترامپ از فاکس نیوز تعجب برخی را برانگیخت اما این اولین بار نیست که این شبکه خبری مورد انتقاد قرار می گیرد. مارس گذشته برخی از مجریان برنامه های شب آخر هفته این شبکه خبری را مورد انتقاد قرار داد و گفت شاید قبل از اینکه رتبه آن کاهش یابد تحت تعلیم سی ان ان بوده است. ماه گذشته نیز ترامپ از نظرسنجی منتشر شده از سوی این شبکه انتقاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.