مهندس قباد ناصری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تاسیسات نفتی و گازی در مسجد سلیمان اظهار داشت:  به محض وقوع این حادثه ستاد مدیریت بحران این شرکت تشکیل و شرایط کلیه کارخانه ها و خطوط لوله ارزیابی و بررسی شد.

وی افزود : با توجه اینکه کانون این رخداد طبیعی در نزدیکی شهر مسجدسلیمان بوده گروه‌هایی از کارشناسان HSE به مناطق مختلف از جمله مناطق آلوده به نشت نفت و گاز اعزام تا نسبت به بررسی نشت اقدام کنند که خوشبختانه شرایط مطلوب و مشکل خاصی مشاهده نشده است‌.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حادثه ، جریان گاز شبکه قدیمی مصرف خانگی ( گاز ترش ) قطع گردیده که حصول اطمینان از ایمن بودن شبکه مجدداً گاز برقرار می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به همشهریان آسیب دیده آمادگی کامل وجود دارد، ادامه داد‌: ناوگان خودرویی شامل خودروهای سبک و خودروهای راهسازی این شرکت در وضعیت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز و با درخواست ستاد مدیریت بحران شهرستان در اختیار آن ستاد قرار می گیرند تا به مناطق مورد نیاز اعزام شوند. 

ناصری درباره خبرهایی که درباره تخلیه بیمارستان نفت منتشر شده،  اظهار داشت : بیمارستان نفت مسجدسلیمان قدیمی ترین بیمارستان کشور است که در زلزله امروز قسمتی از سقف کاذب بخش اورژانس آن ریزش کرد که بمنظور حفظ سلامت جانی و روانی پرسنل و بیماران این بخش تخلیه و به قسمت دیگری از بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: خوشبختانه به سایر قسمت های این بیمارستان آسیبی وارد نیامده و هم اکنون نیز در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان درباره  ارزیابی آسیب های وارده به ساختمان های اداری و منازل مسکونی این شرکت گفت: در برخی منازل مسکونی به دلیل قدمت زیاد و فرسودگی تخریب و ریزش قسمت هایی از منازل را شاهد بوده ایم که تیمی متشکل از کارشناسان ایمنی - عمران و خدمات در حال بازدید از این اماکن و تهیه گزارش های جامع به منظور تصمیم گیری هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.