کمال عبادزاده در حاشیه نشست شورای مسکن و بازآفرینی شهری دماوند اظهار کرد: در خصوص مشکلات مسکن مهر، نشست‌هایی با فرمانداران در راستای سیاست‌های وارده برگزار کرده و پیگیر مشکلات آن هستیم.

وی افزود: دولت مصمم است تا پایان سال جاری، وضع مسکن مهر را روشن کند؛ بر این اساس امروز در دماوند حضور یافتیم تا مشکلات را بررسی کنیم و پیگیر بخشی از این موضوعات که مربوط به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، هستیم.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: در این نشست مقرر شد که مواردی که لازم به پیگیری است به ما منعکس شده و شورای مسکن استانداری آن را مورد بررسی قرار دهد.

عبادزاده بیان کرد: توسعه عمران شهرستان و تشکیل تعاونی توسعه روستایی، بر اساس مناطق تعاونی روستایی، بوم‌گردی و گردشگری است که بر اساس مزیت نسبی مناطق از این ظرفیت استفاده کنیم؛ هدف ما ایجاد اشتغال و ورود مردم در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی است.

*مسکن مهر تطابق چندانی با شاخصه‌های شهری ندارند

همچنین علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرماندار دماوند در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه با گذشت ۱۰ سال از آغاز به کار مسکن مهر در این شهرستان، هنوز با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی افزود: علاوه بر این، مشکلات ناشی از استهلاک طبیعی ساختمان‌ها نیز به این موارد افزوده شده که برخی از آنها، با تلاش تعاونی‌ها قابل حل است.

معاون فنی و عمرانی فرماندار دماوند با بیان اینکه یک پنجم از واحدهای مسکن مهر گیلاوند به متقاضیان تحویل داده نشده است، گفت: از شاخصه‌های شهر خوب می‌توان به امکانات و امنیت اشاره کرد، اما به نظر می‌رسد که مجموعه مسکن مهر، تطابق چندانی با شاخصه‌های فوق ندارند.

شیوا تصریح کرد: هدف ما نزدیک کردن مجموعه مسکن مهر به سمت پایداری شهری است و ایجاد اصول اولیه مانند امنیت شهری و امکانات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

*بخشی از مشکلات ناشی از عدم تحویل واحدهاست

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین متولیان ایجاد پایداری شهری نقش مهمی دارند و باید توجه بیشتری به موضوعات فوق داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات مسکن مهر ناشی از عدم تحویل واحدهای مسکونی بوده که اغلب ناشی از اشکال قرارداد بین پیمانکار و تعاونی‌ها است.

شیوا اضافه کرد: بخش دیگر مشکلات، وجود ایرادات فنی در خصوص واحدهای تحویل شده و بخشی نیز مربوط به عدم محوطه‌سازی بین بلوک‌ها است.

وی عنوان کرد: نارضایتی از آماده‌سازی کلی سایت، بخش دیگری از مشکلات است که این امر در ابتدا بر عهده راه و شهرسازی بود که با وجود تفاهم‌نامه، به شهرداری‌ها واگذار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.