تیم ملی والیبال ایران برای دور دوم لیگ ملت های والیبال به ایالات متحده آمریکا سفر کرده است اما در ابتدای حضور ملی‌پوشان، مسئولان آمریکایی رفتار خوبی با آن‌ها نشان دادند و این اعتراض آن‌ها را به همره داشت. حالا وزارت ورزش با انتشار بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی آمریکایی‌ها شده است.

در متن وزارت ورزش و جوانان آمده است:

رفتار مقامات آمریکایی بعنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملتهای جهان با تیم ملی والیبال ایران زننده و بر خلاف منشور المپیک و روح حاکم بر مناسبات ورزشی جهان است.

متاسفانه آمریکا در حالی برای سومین سال پیاپی میزبان این مرحله است که هیچگونه توجهی به معیارهای میزبانی و حضور تیم‌های شرکت کننده و قهرمانان ملی ایران قائل نیست.

وزارت ورزش و جوانان ضمن محکوم کردن رفتار غیر ورزشی و خارج از قواعد میزبانی رویدادهای جهانی از سوی آمریکا، امیدوار است با توجه به تکرار این رفتار، افتخار برگزاری رویدادهایی در این سطح از سوی فدراسیون جهانی به این کشور واگذار نگردد.

انتظار داریم برای جبران این رفتار ناشایست مقامات آمریکا از ملی پوشان عذرخواهی کنند و فدراسیون جهانی والیبال نیز دلجویی شایسته ای از تیم ایران و قهرمانان آن به عنوان نمایندگان مردم ایران داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.