در مراسم روز جهانی تعاون، علی ربیعی سخنگوی هیات دولت با اشاره به اهمیت تعاون و نقش آن در شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: تعاون دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند ابزار مقابله‌ای برای تحریم‌ها باشد.

وی ادامه داد: آمریکا به صورت علنی اعلام کرده که هدف تحریم‌ها متلاشی کردن جامعه ایران است. اگر امروز ترامپ از تمام شرط و شروط خود عقب کشیده و می‌گوید فقط به دنبال عدم دستیابی ایران به بمب هسته‌ای هستند به خاطر این است که تهدید گروه « بی» را شکسته خورده می‌بیند.

وزیر سابق تعاون ادامه داد: ترامپ وقتی دید که جامعه ایران فرو نپاشیده و هنوز به قوت خودش باقی است تصمیم گرفت حتی علاوه بر شروط مذاکره، حمله خود را لغو کنند این یک پیام دارد و آن این است که انسجام اجتماعی و همیاری و همدلی و تعاون مردم بیشتر شده است و حتی امروز برای آنها شرط تعیین می‌کنیم که اگر می‌خواهد به مذاکرات ما با کشورهای اروپایی بپیوندند باید تحریم‌ها را لغو کنند.

وی ادامه داد: مردم به ما اعتماد دارند، اگر ما برجام را امضا می‌کنیم یا اینکه تصمیم به غنی‌سازی می‌گیریم می‌دانند به دنبال صلاح و منفعت آنها هستیم. ما یک دولت و رهبری صلح طلب داریم و به دنبال صلح جهانی هستیم که در کنار آن مردم کشورمان بیشترین منفعت را ببرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.