فرهاد دژپسند امروز در مراسم بزرگداشت روز تعاون در محل همایش صدا و سیما گفت: سیاست دولت کنترل تورم بوده است و نگاه دولت به تورم یک نوع تورم سالانه، نقطه‌ای و ماهانه است که خوشبختانه تورم ماهانه روند کاهشی یافته و ۰.۸ درصد کم شده است.

وی تأکید کرد: برنامه دولت قطعاً کنترل تورم و کاهش تورم است.

دژپسند همچنین با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از طریق تحریم‌ها و ایجاد اخلال در سیستم نظام توزیع کالای اساسی جامعه را با مشکل روبه‌رو کند را به خیال خود مردم را در مقابل نظام قرار دهد گفت: شبکه تعاونی‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند و سیستم توزیع کالاهای اساسی جامعه را بر عهده بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هنوز سهم تعاون در اقتصاد ملی ناچیز و در حد ۶ تا ۷ درصد است، گفت: دولت می‌خواهد برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد برنامه عملی داشته باشد و از جمله اینکه برای واگذاری شرکت‌های دولتی در بورس می‌خواهد اولویت با شرکت‌های تعاونی باشد.

وی گفت: تا هدف رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد فاصله زیادی است اما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و سیستم تأمین و توزیع کالاهای اساسی را برای مقابله با تحریم‌ها و شکافتن راه‌های مسدود شده توسط دشمن را با تعاونی‌ها دنبال کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.