علی ربیعی  که در همایش بزرگداشت روزجهانی تعاون در مرکز همایش ‌های صدا و سیما سخن می‌گفت، مهمترین علت عقب نشینی امریکا از جنگ علیه ایران را افزایش انسجام اجتماعی دانست و گفت: مردم اعتماد دارند و می‌دانند که اگر روزی وارد برجام شدیم مصلحت کشور را خواستیم و اکنون هم اگر سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش داده‌ایم، این اقدام را مصلحت کشور می‌دانیم.

وی ادامه داد: ترامپ وقتی دید که جامعه ایران فرو نپاشیده و هنوز به قوت خودش باقی است تصمیم گرفت حتی علاوه بر شروط مذاکره، حمله خود را لغو کند. این یک پیام دارد و آن این است که انسجام اجتماعی و همیاری و همدلی و تعاون مردم بیشتر شده و حتی امروز برای آنها شرط تعیین می‌کنیم که اگر می‌خواهد به مذاکرات ما با کشورهای اروپایی بپیوندند باید تحریم‌ها را لغو کند.

وزیر سابق تعاون خاطرنشان کرد: مردم به ما اعتماد دارند و می‌دانند اگر یک روز وارد برجام می‌شویم مصلحت کشور را می‌خواهیم و اگر الان سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش دادیم، این اقدام را مصلحت کشور می‌دانیم لذا اگر برجام را امضا می‌کنیم یا اینکه تصمیم به غنی‌سازی می‌گیریم به دنبال صلاح و منفعت آنها هستیم.

سخنگوی دولت با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سختی دوران تحریم به شکل مطلوبی مدیریت شود، گفت: در جلسه آتی سران قوه تصمیماتی اتخاذ می‌شود تا حمایت بیشتری از طبقات و دهک‌های پایین جامعه صورت گیرد.

ربیعی تاکید کرد: هدف اصلی تحریم این بود که آمریکا جامعه ایران را متلاشی کند و هدف تحریم، انزوای ذهنی جامعه است اما مردم ما با روح تعاون و مشارکت از این دوره عبور خواهند کرد.

او با بیان اینکه دغدغه رئیس جمهور دهک‌های پایین درآمدی و بهبود شرایط اقتصادی مردم است، افزود: امسال بیش از ۸۰۰۰ میلیاردتومان برای حمایت اجتماعی و عمدتاً در حوزه اقلام خوراکی اختصاص داده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.