از سال ۸۴  تا ۹۶ هر بار که انتخاباتی آن هم از جنس ریاست‌جمهوری به پا شده است یک اسم در میان کاندیداها بیشتر از همه به چشم خورده و آن «محمدباقر قالیباف»  است. کسی که پیشتر به عنوان یک چهره نظامی شناخته می‌شد؛ چهره‌ای که سال‌ها در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشت. 

دو سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  قالیباف این‌بار با طرح «نواصولگرایی» به دنبال معرفی چهره‌سازی برای ریاست جمهوری است. او این روزها همه تلاشش را به کار بسته تا بتواند خود را در نقش «پدرخواندگی‌» و «لیدری» تعریف کند آن هم برای اصولگرایانی که از هر سو فردی یا طیفی برمی‌خیزد و پرچم لیدری به دست می‌گیرد.

گفته می شود قالیباف در راستای همان طرح میدان دادن به جوانان تلاش می‌کند تا «مهرداد بذرپاش» از نمایندگان مجلس نهم را به عنوان چهره‌ای برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند. بذرپاش از جمله خروجی های جمنا در انتخابات ۹۶ بود که حضورش در آن جمع ۵ نفره با حرف و حدیث های زیادی نیز همراه شد اما درنهایت او در آخرین دقایق وارد ساختمان وزارت کشور شد ولی بخاطر دیر رسیدن موفق به ثبت نام نشد.

از سوی دیگر پرویز فتاح رئیس کمیته امام‌ خمینی(ره)  از شخصیت‌های محتملی بود که به نظر می‌رسید قالیباف چندان بدش نمی‌آید چتر لیدری خود را بر سر او بگیرد. البته این را هم نمی‌توان منکر شد که فتاح بارها در جریان انتخابات‌ها مدعی بوده است که تمایلی  ندارد به عرصه انتخابات وارد شود.

اما در میان زمزمه های تلاش های قالیباف برای مجاب کردن فتاح برای ورود به عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، برخی خبرها حکایت از آن دارد که فتاح به احتمال زیاد از کمیته امداد کوچ کرده و راهی بنیاد مستضعفان شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.