سید جلال ملکی با اعلام خبر مشاهده دود در یک مجتمع تجاری در خیابان میرداماد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۰ امروز یک مورد مشاهده دود در یک ساختمان بلندمرتبه تجاری در خیابان میرداماد، نرسیده به خیابان ولیعصر (عج) به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله نردبان هیدرولیکی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور چهار دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، گفت: محل حادثه مجتمع بلندمرتبه بود که در زمینه خرید، فروش و نگهداری سیستمهای کامپیوتری فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: در این مجتمع مقداری دود مشاهده شده اما منبع انتشار آن مشخص نبود که آتش‌نشانان جست‌وجو را آغاز کرده و پس از دقایقی مشخص شد در یک انباری واقع در طبقه منفی دو، مقادیری ضایعات و پشم‌شیشه دچار حریق شده است.

به گفته ملکی این حریق مختصر، منجر به متصاعد شدن دود شده و دود از طریق رایزرها به برخی از طبقات بالایی سرایت کرده بود.

 

سخنگوی آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروها مشغول تخلیه دود از طبقات و ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت، گفت: این مرکز چند ماه قبل در ساعات پایانی شب دچار حریق گسترده‌تری شده بود البته آن حادثه نیز به خیر گذشت اما این مسئله اهمیت رسیدگی بیشتر به سیستمهای ایمنی و نظارت هیئت‌مدیره‌ها به این سیستمها را نشان می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.