حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: راهبرد آمریکا در قبال مردم ایران فشار حداکثری از طریق تحریم، تهدید و تزویر است.

مهم‌ترین بخش از صحبت‌های وی را در ادامه بخوانید:

* تزویر همان لبخندهای دیپلماسی برای مذاکره است که می خواهند تیم ما را فریب دهد، دشمن سعی می کند خودش را خیرخواه نشان دهد تا ما را تسلیم کند. اهرم تهدید هم روشن است. ۴۰ سال است که گزینه نظامی رو و زیر میز دشمن است. هدفش هم از تکرار تهدیدها ترساندن ما و تسلیم کردن ملت ایران است.

* هدف از تحریم هم، فشار حداکثری در ارتباط با مسائل اقتصادی، نارضایتی مردم و آمدن به کف خیابان ها و راه انداختن تظاهرات ضد انقلابی و  ایجاد تنش علیه انقلاب و نظام است.

* این راهبرد در ۴۰ سال گذشته با فراز و نشیب فراوان جریان داشته اما با همه مشکلاتی که برای ملت ایران به وجود آمده است، مردم تسلیم نشدند و بنا بر تسلیم ندارند، چون تسلیم خلاف شأن ملت ایران است .

* کسانی که با تاریخ سروکار دارند و دشمن را می‌شناسند، می‌دانند تسلیم چاره کار نیست و مقاومت بهترین راه است چون قرآن، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را از ما خواسته است.

* راهبرد ما در مقابل فشارهای حداکثر آمریکا مقاومت حداکثری است. اگر بخواهیم مقاومت‌مان را در نقطه صد حفظ کنیم باید ایمان مان در نقطه صد باشد. شهدای سوباشی می‌دانستند به شهادت می‌رسند اما صحنه جنگ را رها نکردند. ماندند و شهید شدند. تا دنیا هست، راه و نام‌شان باقی است وباقی خواهد ماند.. مقاومت سربلندی و سرافرازی می‌آورد.

 

سپاه هرگز خرج گروه‌ها و افراد نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه  در مشهد ،با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه باید به لحاظ قدرت و قوت آماده باشد ،اظهار داشت : در واقع قدرت سازی برای تامین امنیت و گرفتن جسارت از دشمن، رسالت پاسداران انقلاب است.

اهم اظهارات وی را به نقل از سپاه نیوز در ادامه بخوانید:

* این موضوع به صراحت در قرآن کریم آمده است که برای تأمین امنیت اگر قوی بودید جسارت را از دشمن می‌گیرید.

* رفتار امام رضا(ع) چند درس بزرگ به ما می‌دهد و یکی از آن‌ها این است که پاسداری تنها به داشتن شجاعت نیست که البته شجاعت لازم است و درک عمیق می‌خواهد اما اولین درس ما شناخت فتنه و نوع عملیات دشمن است .

* امام رضا(علیه‌السلام) به بشریت آموخت که  بر فتنه اشراف و تسلط دارند و مقام معظم رهبری نیز در مکتب رضوی نشان داده اند در زمینه تسلط بر فتنه  شاگرد خوبی برای آن امام همام هستند.

* ایشان با هوشمندی و بصیرت و ژرف اندیشی واقعیات پنهان  جبهه استکبار را رویت و نشان داده اند که پاسداری از اسلام و انقلاب نیازمند درک همه جانبه بر وضعیت دشمنان است و صحنه محدودی ندارد.

* {بصیرت سیاسی برای پاسدار واجب  اما جناح‌بندی سیاسی برایش حرام است} : مرز این دو مسئله جبهه انقلاب است و خدا را شاکریم که در جبهه‌نشینی انقلاب و دفاع از ارکان آن پیشگام هستیم.

* استکبار و دشمنان ما بدانند اگر تعرضی به ارکان انقلاب، ولایت، اسلامیت و اصول انقلاب کنند اولین گروه که جلوی آن‌ها می‌ایستد سپاه است.

* سپاه هرگز خرج گروه‌ها و افراد نمی‌شود، هرچند انتخابات مهم است اما روسای جمهور، مجلس و ... می آیند و  می‌روند و آنچه می ماند جبهه انقلاب اسلامی و سپاه به عنوان پاسدار این انقلاب گفتمان ساز است.

* {با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب} : این سخنان به سال ۵۳ یعنی قبل از انقلاب تعلق دارد و در آن‌جا آمده است که جامعه بی ولایت جامعه مرده است.

* {حکومت دینی حکومت ولایی است} : جامعه مرده و بی ولایت برای امریکا و استکبار خطر ندارد، ۴۰ سال است در سایه ولایت الله زندگی می‌کنیم و رهبری معظم برای ۴۰ سال بعد نیز بیانیه می دهند که این نشانه جامعه زنده و با ولایت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.