وزیر خارجه گرجستان از تصمیم جدید رئیس جمهور روسیه مبنی بر مخالفت با تحریم گرجستان استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیوید زالکالیانی» وزیر خارجه گرجستان سه‌شنبه به یکی از رسانه‌های این کشور گفت: «تصمیم رئیس جمهور روسیه (در اجتناب از تحریم‌های گرجستان) قطعا درست است. این تصمیم با استقبال مواجه می‌شود.»

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سه‌شنبه با اعمال تحریم‌ها علیه گرجستان مخالفت کرد. پوتین در شهر «یکاترینبرگ» در جمع خبرنگاران گفت: «به خاطر مردم گرجستان از اعمال تحریم علیه این کشور خودداری می‌کنم. من اقدامی‌که روابط ما را بغرنج کند، انجام نمی‌دهم.»

 تنش بین این دو کشور در حالی در روزهای گذشته شدت گرفت که شبکه دوم تلویزیون گرجستان یکشنبه برنامه‌ای پخش کرد که مجری آن اظهارات توهین‌آمیزی را علیه مقامات روسیه  از جمله  ولادیمیر پوتین مطرح کرد. این برنامه با واکنش‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بازتاب گسترده‌ای داشت. هر چند که مقامات گرجستان مسئولان این شبکه را بابت پخش این برنامه توبیخ کردند، اما این اتفاق خشم و نارضایتی مقامات روسیه را نیز به دنبال داشت تا جایی‌که روز گذشته مسکو اعلام کرد پروازهای هواپیمایی‌های این کشور به گرجستان را لغو کرده است

به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه گرجستان در ادامه سخنان خود درباره تصمیم جدید پوتین اظهار داشت ، مقام‌های این کشور به دقت سخنان جنجال برانگیز اخیر علیه رئیس جمهور روسیه را زیر نظر داشتند.

  این در حالی است که مجلس روسیه روز سه‌شنبه با اتفاق آراء قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که دولت این کشور را ملزم می‌کند تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه گرجستان وضع کند. قانونگذاران روسیه تأکید کرده‌اند، مسکو باید این تحریم‌های شدید اقتصادی را به واسطه «اقدامات خصمانه گرجستان در قبال روسیه» علیه این کشور وضع کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.