پیروز حناچی در آئین بهره‌برداری از پانزده پروژه مدیریت شهری در منطقه ۱۵ اظهار کرد: بنده سابقه خدمت در منطقه ۱۵ و در فرهنگسرای خاوران را داشتم و در آن زمان البته جوان‌تر بودم و در بین پرسنل فرهنگسرای خاوران در آن مقطع مسن‌ترین فرد من بودم و خوشحال هستم که امروز نیز بار دیگر در منطقه ۱۵ حضور پیدا کردم.

 وی تصریح کرد: پیرو بهره‌برداری از ۴۷ پروژه شهری در سال گذشته، امروز ۱۵ پروژه شهری نیز به بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.شهردار تهران با اشاره به چند پروژه شاخص در بین ۱۵ پروژه افتتاح شده، گفت: مجموعه استخر و سونای افسریه در متراژ ۲۸۰۰ متر در منطقه افسریه به بهره‌برداری رسید که این مجموعه در مقیاس محلی و قطعاً یکی از راهکارهای رفع مشکلات اجتماعی، ورزش و تحرک است که البته جوانان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

حناچی همچنین به بهره‌برداری از باغچه حواس (ویژه روشندلان) اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز در ۳۰۰ متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است که ویژه روشندلان عزیز خواهد بود و ما تلاش ویژه‌ای را برای مناسب‌سازی معابر در این دوره از مدیریت شهری خواهیم داشت.وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مناسب‌سازی معابر در دستور کار قرار گرفته است و تلاش خواهیم کرد این مشکل برای همیشه رفع شود.

شهردار تهران سپس به بهره‌برداری از بازار میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز در مساحتی (۸۰۰ متر مربع) و در بوستان فجر به بهره‌برداری رسیده است و در واقع شهرداری تهران در این شرایط اقتصادی تلاش ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به شهروندان انجام می‌دهد.

حناچی تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۰ مرکز میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند که اقلام و محصولات در این مراکز به طور متوسط ۴۰ درصد ارزان‌تر از مغازه‌های بیرون است.

وی همچنین به راه‌اندازی ایستگاه های دوچرخه و پیست دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: امروز نیز پنجاهمین ایستگاه دوچرخه در سطح تهران و در میدان توحید و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد و قطعاً این موضوع منجر به کاهش بار ترافیک، آلودگی هوا و افزایش سلامت شهروندان خواهد شد.

شهردار تهران سپس به آسفالت معابر شهر تهران اشاره کرد و افزود: در طی ۴ ماه گذشته ۲۵۰ هزار تن آسفالت در معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر تهران ریخته شده است که این آسفالت‌ها عموماً محصول کارخانجات شهرداری تهران بوده است و تا پایان سال یک میلیون تن آسفالت در معابر ریخته خواهد شد.

حناچی در پایان بیان کرد: مساحت تهران ۶۵۰ کیلومتر مربع است که از این میزان ۱۱۰ کیلومتر مسیرهای اصلی که باید آسفالت و نگهداری شوند و ان‌شاءالله تا پایان سال این مسیرها آسفالت‌ریزی خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.