بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۱ سنت یا ۱.۴ درصد افزایش، به ۵۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۱ سنت یا یک درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص‌های قیمت نفت برنت و آمریکا امسال تحت تأثیر پایبندی اوپک و متحدانش به توافق کاهش تولید نفت رشد کرده‌اند.

سرمایه گذاران همچنین به نشانه‌های رشد بی وقفه تولید آمریکا چشم دوخته‌اند.

گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته بیش از میزان پیش‌بینی شده کاهش پیدا کرد و ذخایر بنزین نیز کاهش داشت.

طبق گزارش این مؤسسه، ذخایر نفت در هفته منتهی به پنجم ژوئیه، ۸.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و به ۴۶۱.۴ میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۳.۱ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

به گفته فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی وب سایت فارکس، قیمت‌ها در حال حاضر که سرمایه گذاران منتظر مشاهده عوامل جدید هستند، متعادل شده‌اند. این عوامل ممکن است به شکل تغییر شکل ذخایر نفت خام آمریکا باشند.

قیمت‌های نفت از نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی در بحبوحه مشاهده پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین تحت فشار کاهشی قرار گرفته اند. رشد اقتصادی کمتر به معنای تقاضای کمتر برای کالاهایی مانند نفت خام است.

اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" خود پیش بینی کرد تولید نفت خام آمریکا از ۱۰.۹۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۲.۳۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش شامل روسیه هفته گذشته اعلام کردند توافق کاهش تولید خود را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ادامه خواهند داد. نفت برنت تحت تأثیر این توافق و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه امسال حدود ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.

هیأت دولت عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس باید تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند. این توافق به ثبات بازارهای نفت کمک خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.