رویترز گزارش داد، لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا که پیش تر از رویکرد ترامپ در خصوص منازعات تجاری با چین حمایت کرده بود، از بانک مرکزی آمریکا به دلیل کاهش ندادن نرخ بهره انتقاد کرد و افزود که این بانک باید روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند و امیدوار است که افزایش نرخ بهره در دسامبر سال گذشته آخرین افزایش نرخ بهره بوده باشد چرا که اکنون زمان مناسب برای کاهش نرخ بهره فرا رسیده است.

کودلو که در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی سخن می‌گفت از بانک مرکزی خواست تا به جای آنکه تنها بر روی آمار حوزه اشتغال تمرکز کند، دسترسی به ثبات بیشتر در قیمت‌ها را هدف‌گذاری کند.

کودلو تنها کسی در کاخ سفید نیست که مخالف سیاست‌های پولی فدرال رزرو و جروم پاول، رئیس آن است. از سال گذشته نوک پیکان حملات ترامپ متوجه جروم پاول شد و اختلاف نظر بین این دو تا جایی بالا گرفت که برخی از منابع خبری از احتمال اخراج وی توسط ترامپ خبر دادند. با این حال پاول بارها و بارها گفته است که قصد کناره‌گیری ندارد و استقلال بانک مرکزی را به هر قیمتی حفظ خواهد کرد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون فدرال رزرو نه مرتبه نرخ بهره را افزایش داده است اما سیگنال‌های زیادی وجود دارد که حرکت بعدی فدرال رزرو کاهش نرخ بهره خواهد بود. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که اصرار کاخ سفید برای کاهش نرخ بهره در صورتی که در زمان مناسبی انجام نگیرد می‌تواند دارای تبعات زیادی برای اقتصاد آمریکا باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.