صابر پرنیان با اشاره به اینکه تولید بیت‌کوین یک پدیده جدید در کشور به شمار می‌آید، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم نباید از ظرفیت اشتغال و فضای واحدهای صنعتی برای تولید این ارز دیجیتال استفاده کرد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران با اعلام اینکه استخراج بیت کوین در واحدهای صنعتی به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست، افزود: دستور داده‌ام در کل استان تهران اگر در شهرک‌های صنعتی چنین فعالیتی در حال انجام است به سرعت با آنها برخورد کنند.

وی با بیان اینکه برخی از سوله‌های صنعتی به دلیل رکود یا عدم تولید است به حوزه بیت کوین توجه کرده‌اند، تصریح کرد: از هفته گذشته بازرسی های خود را به صورت جدی آغاز کرده‌ایم ولی تاکنون در روند بازرسی‌های خود در استان تهران به تولید بیت کوین در شهرک صنعتی دست پیدا نکرده ایم.

پرنیان گفت: امروز شهرک‌های صنعتی با کمبود برق روبه‌رو هستند و استفاده از برق یارانه‌ای شهرک‌های صنعتی آنهم برای تولید بین کوین اصلاً قابل قبول نیست، اظهارداشت: استفاده از برق در تولید بیت کوین به صورت خطی است و به همین دلیل شناسایی آنها سخت نیست.

وی با اشاره به اینکه با کمک شرکت برق در حال پیگیری این موضوع هستیم، اضافه کرد: در برخی از استان‌ها که تولید کالاهای صنعتی راکد و سوله ها رها شده تعدادی به تولید بیت کوین توجه کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.