به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش جدید با عنوان "گزارش اهداف توسعه پایدار"، سازمان ملل در فاصله اول ژانویه ۲۰۱۸ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸، ۳۹۷ مورد از قتل مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران و اعضای اتحادیه های تجاری را در ۴۱ کشور ثبت و تایید کرده است.

این گزارش عنوان کرده، ۲۵ درصد از مجموع این کشته‌ها را اصحاب رسانه تشکیل می‌دهند و اکثر این قتلها در کشورهای عاری از درگیری رخ داده‌اند.

در عین حال از هر دو قربانی، یک نفر درباره مسائل مرتبط با محیط زیست، فقر، حقوق اقلیتها، اراضی و تاثیر فعالیتهای تجاری کار می کرده در حالی که از هر ۱۰ قربانی یک نفر زن بوده است.

دراین گزارش تاکید شد: تا زمانی که کشور های عضو سازمان ملل به تعهد بین‌المللی خود برای حفاظت از حامیان حقوق اساسی، حامیان حقوق بشر، مدافعان آزادی دیگران، خبرنگاران و اعضای اتحادیه های تجاری پایبند نباشند، این افراد در کشورهای سراسر جهان هدف ترور قرار خواهند گرفت.

این گزارش در حاشیه یک مجمع سیاسی عالی‌رتبه ۱۰ روزه در محل مقر سازمان ملل در شهر نیویورک انتشار پیدا کرد و متمرکز بر ارزیابی موفقیتها و چالشهای پیش رو در مسیر دستیابی به ۱۰ هدف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ است.

سند دستور کار توسعه پایدار تا ۲۰۳۰ در سال ۲۰۱۵ تصویب شد و در آن اهداف توسعه پایدار در راستای رفع چالشهای مهم جهانی در ارتباط با فقر، ثروت،‌آب‌وهوا، نابرابری و تخریب محیط زیست مشخص شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.