به گزارش دی سایت، سیاست دموکرات‌ها طی دهه‌های پیشین همواره در تضاد با منافع طبقه کارگر آمریکا بوده است.

بر این اساس «بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق با امضای توافق نامه تجارت آزاد کشورهای آمریکای شمالی موسوم به نفتا فرصت‌های شغلی بسیاری را در ایالات متحده از بین برد.

همچنین «باراک اوباما» که در اوج دوره بحران مالی به ریاست جمهوری انتخاب شد، تصمیماتی گرفت که وضعیت مالکان خانه بدهکار را تشدید کرد و میلیون‌ها آمریکایی خانه‌های خود را در حالی از دست دادند که بودجه عمومی کشور برای مقابله با بحران به حوزه‌های اقتصادی و مالی سرریز شد.

این در حالی است که بهبود وضعیت مالی و اقتصادی خانوارها و نیز افزایش فرصت‌های شغلی در دوره ترامپ توانسته به این وضعیت خاتمه دهد؛ در حال حاضر نرخ بیکاری به ۳.۶ درصد رسیده و هزاران فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده است.

از نظر بسیاری از شهروندان آمریکایی سیاست‌های وی نه تنها آثار مخربی برای کشور نداشته بلکه باعث رونق و بهبود اوضاع اقتصادی نیز شده است.

طبق نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد ترامپ توانست با گذشت نیمی از از دوران ریاست جمهوری اش، رکورد میزان محبوبیت خود را با کسب ۴۴ درصد آرا بشکند.

 

 

هر چند بسیاری از گمانه زنی‌ها از احتمال واگذاری رقابت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از سوی ترامپ حکایت دارد اما آنچه که تاکنون در مورد این تاجر نیویورکی اتفاق افتاده نشان می‌دهد نباید چندان از این گمانه زنی‌ها مطمئن بود.

زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، هیچکس باور نمی‌کرد که او بتواند نامزدهای صاحب نام حزب جمهوری خواه را کنار زده و به عنوان نامزد اصلی این حزب رو در روی دموکرات‌ها قرار گیرد.

حتی پس از جدی شدن رقابت ترامپ با «هیلاری کلینتون» تمامی برآوردها از شکست وی در این رقابت خبر می‌داد اما نتیجه انتخابات چیز دیگری بود.

سپس با طرح ادعای مداخله روسیه در انتخابات و متهم شدن ترامپ، احتمال استیضاح و برکناری وی قوت گرفت که در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد.

اکنون پس از گذشت دو سال و نیم از ورود ترامپ به کاخ سفید، او در حالی برای انتخاب مجدد به ریاست جمهوری دورخیز کرده که بازهم تمامی گمانه زنی‌ها علیه وی است.

اما در این میان نباید میزان رضایت آمریکایی‌ها از ترامپ و نیز نقاط ضعف و سیاست‌های غلط دولت‌های پیشین دموکرات را فراموش کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.