سالار قاسمی در خصوص اخذ شهریه از دانش آموزان، اظهار کرد: اخذ شهریه در مدارس غیر دولتی طبق الگوی شهریه ثابت از طریق وزارت خانه مشخص شده است و بر اساس آیتم های مدارس اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دولتی فقط هزینه بیمه و کتاب از اولیا دریافت می کنند، گفت: اخذ هر گونه هزینه و کمک به مدارس اجباری نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه اولیا در خصوص کمک به مدارس همیشه همکاری های لازم را دارند، گفت: این مهم جای تقدیر دارد.

قاسمی در بخش دیگری به وضعیت استخدام معلمان حق تدریس، قردادی و پیمانی، گفت: دو نوع حق تدریسی داریم که در حال خدمت هستند و از سال های گذشته به آموزش پرورش وارد شده اند و کد پرسنلی تعریف شده دارند.

به گفته وی فرایند تبدیل قرارداد برخی از نیروهای حق التدریسی از جمله مربیان پیش دبستانی ها، خدماتی ها و نهضتی هایی که از سال ۹۱ در آموزش پرورش خدمت می کنند و مصوبه مجلس را دارند، به مرور زمان انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به وضعیت برخی از فرهنگیان و معلمانی که سال های زیادی قردادی بوده ولی هنوز استخدام نشده اند، گفت: مقرر است نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت شوند از این رو پرونده های آنها در حال بررسی است تا به مرور زمان برای استخدام آنها اقدام شود.

قاسمی یکی از برنامه هایی اداره کل آموزش و پرورش در سال جاری را ارتباط نزدیک با مخاطبان حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: این برنامه در مناطق مختلف عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم ملاقات های مردمی زمانی انجام شود که حجم مراجعات بیشتر است، گفت: حل و فصل مشکلات مراجعه کنندگان در زمان ثبت نام مدارس در دستور کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.