جمعی از نمازگزاران شهر لواسان بعد از اقامه نماز جمعه طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواستند تا به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد.

که بلافاصله با استقبال قوه قضائیه دستور پیگیری پرونده داده می‌شود، و روز گذشته با دستور حوزه قضایی لواسانات، گیت ورودی شهرک باستی هیلزجمع آوری شد. انتشار این خبر برخی ابهامات و سوالات درباره این شهرک را بر سر زبان‌ها آورد. 

2552662

 

2553118

 باستی هیلز کجاست؟

شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لوسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است. قیمت ویلا در این شهرک خصوصی، از ۳۰ میلیارد تومان شروع می‌شود به بالا.

این منطقه حدود ۳۵۰ هکتار زمین دارد. دور تا دور شهرک باستی هیلز دیوار کشی شده و همانطور که از ورودی آن مشخص است بعید است که هرکسی بتواند وارد آن شود. مگر اینکه ساکن یکی از ۳۶ ویلای لاکچری در شهرک باشد.

2553120

ویلای ۱۵۰ میلیاردی در باستی هیلز

قیمت ویلا در شهرک لاکچری باستی هیلز هیچ محدودیتی ندارد. یکی از لاکچری‌ترین ویلاهای این شهرک تقریبا دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد. که شامل پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و ... می باشد.

با توجه به دیوارکشی دور شهرک، این منطقه به یک منطقه لاکچری برای ثروتمندان تبدیل شده است که بدون توجه به قوانین کشور در آنجا انواع هنجارشکنی‌ها دیده می‌شود.

2553123

2553122

2553124

شهرک باستی هیلز تنها شهرک خصوصی در کشور نیست، شهرک «خانه دریا» نیز یکی دیگر از این گونه شهرک‌ها می‌باشد که هرکسی اجازه ورود به آن را نداشته و دولت هم هیچ گونه دخالتی در مدیریت آن ندارد و کاملا به صورت خصوص اداره می‌شود.

2553125

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.