«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که ۴۵ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در حمله موشکی یمن به نجران (جنوب عربستان) کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن، یحیی سریع این آمار تلفات را ساعتی پس از انتشار خبر هدف قرار گرفتن منطقه نجران با موشک یمنی «بدر-اف» اعلام کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «این موشک زمانی شلیک شد که پنج لشکر شبه‌نظامیان در نقطه مورد شناسایی در نجران تجمع کرده بودند».

وی اظهار داشت که منطقه مورد نظر پس از رصد دقیق با موشک «بدر-اف» که ۱۴۰۰۰ ترکش دارد و قبل از اصابت به زمین منفجر می‌شود، هدف حمله قرار گرفت و رعب و وحشت زیادی در میان شبه‌نظامیان ایجاد کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، این عملیات موشکی در حالی صورت گرفت که مزدوران ائتلاف سعودی اخیرا نفوذ گسترده‌ای به مناطق مرزی یمن کرده‌ بودند و در حقیقت این یک حمله پیشدستانه بود.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک نقطه‌زن «بدر-اف» را به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در پایگاه «البقع» در نجران شلیک کرد.

مدل این موشک شبیه به توچکای روسی، بُرد آن ۱۶۰ کیلومتر، شعاع انفجار ۳۵۰ متر  و تعداد ترکش‌های آن بیش از ۱۴ هزار عدد است؛ در ارتفاع ۲۰ متری منفجر می‌شود و خطای اصابت آن تنها سه متر است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله دیشب (سه‌شنبه) نیز سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به صورت همزمان به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.