محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و مدیران عامل شرکت‌های این قرارگاه در استان ابراز داشت: آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم کشور است که دارای ظرفیت های بالای معدنی و صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه باید با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا شاهد سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های معدنی استان باشیم، ادامه داد: مجموعه بزرگ نفلین سینیت استان نیز می تواند با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا توسعه یابد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از پروژه‌های شاخص عمرانی در استان توسط قرارگاه خاتم احداث شده است، افزود: قدردان زحمات نیروهای این قرارگاه هستیم و امیدواریم این همکاری ها بیشتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان با تاکید بر اینکه پروژه های سد آذربایجان شرقی اهمیت فراوانی دارند، ادامه داد: چند پروژه عمرانی و سد حاجیلار در سفر آینده رئیس جمهور به تبریز به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص اهمیت سد حاجیلار نیز گفت: با بهره برداری از این سد ۲۴ شهر و روستا در استان از آب سالم و کافی برخوردار شده و چهار هزار هکتار از اراضی پایین دستی زیر سطح کشت می رود.

پورمحمدی به بهره مندی روستاهای استان از نعمت برق، آب و گاز اشاره داشت و افزود: بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان به برکت انقلاب اسلامی از نعمت آب، برق و گاز بهره‌مند هستند.

وی به ضرورت اشتغال آفرینی برای جوانان نیز تاکید کرد و اظهار داشت: باید بیش از پیش به این موضوع توجه کرده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم کنیم و در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیا می تواند نقش مهمی ایفا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.