«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت که اولویتش تقویت روابط با بغداد است و نه «استقلال».

مسرور بارزانی که روز چهارشنبه گذشته سوگند نخست‌وزیر یاد کرده بود، تصریح کرد: «تمرکز دولت من ایجاد روابط قوی و سازنده با بغداد است و مساله استقلال در حال حاضر برای دولت منطقه کردستان مطرح نیست».

 

وی افزود: «تمرکز دولت من روی چگونگی ایجاد روابط و شراکت قوی‌تر با بغداد است و امیدوارم مسایلی که باعث دور شدن بغداد و اربیل شده، اصلاح شود».

مسعود بارزانی پدر مسرور که پروژه همه‌پرسی برای جدایی منطقه کردستان از عراق را مدیریت می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ بعد از شکست همه‌پرسی از سمت ریاست منطقه کردستان کناره‌گیری کرد.

بارزانی نقش اصلی را در سازماندهی همه‌پرسی سپتامبر سال ۲۰۱۷ که با وجود اعتراضات بغداد و قدرت‌های منطقه برگزار شده بود، بر عهده داشت.

نخست‌وزیر جدید منطقه کردستان عراق که پیش‌تر مسئولیت امنیت این منطقه را برعهده داشت، در ادامه گفت‌وگوی خود با رویترز افزود: «تهدید داعش هنوز وجود دارد».

وی با تاکید بر اینکه داعش از اختلافات اربیل و بغداد سوء استفاده کرده است، گفت که دو طرف دست به دست هم دادند و دوشادوش یکدیگر داعش را در سال ۲۰۱۷ شکست دادند.

پارلمان منطقه کردستان روز چهارشنبه به مسرور بارزانی به عنوان نخست‌وزیر و همه وزرای پیشنهادی وی رأی اعتماد داد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.